Gezocht: Foto CPU Board Zaccaria Soccer Kings

• Webmaster www.fruity.nl

Wie kan mij helpen aan een foto van het CPU board van een Zaccaria Soccer Kings? Het gaat me vooral om de Switch connectoren en bedradingskleuren (JN10 en JN11)

Ik heb een kast op de kopt getikt en wil niet starten. Heb het idee dat de draden in de connectors verkeerd gemonteerd zijn nadat ze los zijn geweest. Wil dit graag weer herstellen.

• Hans Balk (Shoot 'M Again)

Wie anders dan LEON…

Hij Is Inmiddels de Zaccaria Expert Met Hoofdletters.

• Chris

Ben je geholpen met het manual waarin de kleuren vermeld staan ?

Bedankt Chris,

Hier heb ik zeker meer aan dan een foto. Achteraf blijkt deze info gewoon in de handleiding te staan, maar ik heb er wel 3x overheen gekeken :(

Nu maar hopen dat ze verkeerd aangesloten zijn, want anders heb ik een ernstig probleem. Inmiddels doet het geluid het (m.b.v. de testknop) hoewel het ledje van het soundboard niet op licht.

Kan je stellen dat als het Ledje op het CPU Board brand, de display's branden, de geluidskaart samples afspeelt, de GI verlichting het doet dat alle spanningen aanwezig zijn?

• Leon

Hello,

Ja als dat allemaal goed werkt zijn de spanningen wel ok. Verder goed nieuws ..als de geluids kaart is aangesloten op de cpu en de self-test van de geluids kaart werkt, betekend dit dat er geen kortsluitingen zijn ( door een kapotte IC , voornamelijk ram ic) op de databus. Vanzelfsprekend raad ik u aan om meteen de cpu kaart te herstellen gebruikmakend van de test-eprom, het maak de zaak wel eenvoudiger. wil je die stap niet direkt zetten begin dan maar met de ram-ic's te vervangen , daar zitten voor 60% de boosdoeners tussen.. Succes!! Leon van http://www.flipper-pinball-fan.be

Update:

Alles werkt nu, behalve de matrix speelveld verlichting. Bleek dat er 2 stekkers (JN10 en JN11) verkeerd om zaten. Minder was dat de Coils het ook niet deden. Bleek dat CN2 en CN3 op het powerboard waren omgewisseld. Na deze goed te plaatsen deden de Coils het allemaal.

Door de omwisseling is voor zover ik in het schema kan zien 40V i.p.v. 5,6 Volt naar het Interface Board gestuurd (via CN16). Misschien dat alle driver IC's er nu uit liggen (geen plofschade te zien).

Weet een Zacarria techneut wat er hierdoor mis gegaan kan zijn? Kunnen de driver IC's en T's de 40 Volt aan? Of is er wellicht een beveilingsonderdeel (diode bijvoorbeeld) doorgebrand? Wat is het meest logische wat er hierdoor gebeurd.

• Chris

Mooi dat de kast weer speelt, ik zal eens nakijken of de wisseling van de connectors veel problemen kan opleveren, dat laat ik je morgen weten.

Update2:

Electronica op het InterfaceBoard nog intact! :) Kan dus tegen een langdurige spanning van 40V

Waarom deden de lampjes het dan niet meer? Deze waren allemaal doorgebrand, waarschijnlijk doordat ze 40V te verwerken kregen. Gelukkig hoeven dus alleen de lampjes vervangen te worden, goedkoper en eenvoudiger dan een Interface Board te zoeken…..

Het is trouwens best een leuke flipperkast, alleen heb ik liever een DM kast in mijn kamer staan. Als er Zaccaria liefhebbers zijn: De kast is te koop!

Niemand interesse in deze flipper?

Zo niet dan gaan de boardjes en 5 goeie 8 Digit Displays eruit en de rest naar de sloop.

• Chris

Is een beetje rigoreus, om de kast te slopen. Wat wil je er voor hebben ?