lord of the rings

• Roy

dus wat je eigenlijk zegt ad is dat wij nederlanders cq europeanen,. ons werkelijk scheel laten betalen wat betreft een NIB LOTR flipperkast. die amerikanen zijn dus nu echt wel zwaar gematst. wat is nu 3999$ via een distributor.dat is goedkoop.en ja die betalen ook tax en transportkosten van chicago naar noem maar op binnen USA en alles,..en kunnen dat aanbieden.voor 3999$ is hun prijs en dat zou dan voor ons ong 3200 euro. betekenen. verschil 1300euro dat omgerekend in guldens is bijna 3000gulden verschil?!?,.. jezus wat is dit voor iets belachelijks,..dat kan toch niet transportkosten en inklaringskosten alleen zijn dat verschil?!? nee ik denk nog niet eens de helft vh verschil. en de rest steken die tussenhandelaars in hun zak. wie helpt nu toch eigenlijk de flippermarkt in europa om zeep? ik ga denk ik maar gauw immigreren naar chicago bijvoorbeeld naast pat lawlor wonen ;) kan ik tenminste wel een betaalbare LOTR NIB halen. want de prijzen die ze in nederland ervoor vragen is werkelijk ongehoord. Roy

• Webmaster www.fruity.nl

Alleen de BTW is al bijna 20% wat op 640 Euro komt. De rest is voor transportkosten en inklaringskosten. Ik vind 1300 Euro een vrij normaal bedrag. Handgreep is bij alles wat je importeert 1/3 erbij optellen, dus dat klopt wel aardig.

• ik wil een LOTR voor weinig

Roy, regel in de USA een container met 10 van die flippers voor 3200 euro/stuk en verkoop ze hier in nederland voor 3200/stuk. Ik weet zeker dat je ze allemaal verkoopt, en jij bent schijnbaar de enigste die al het werk, papieren, transport, invoer etc gratis regelt. Jij wilt er blijkbaar niks aan over houden.

Ik wil ook een ferrari kopen, maar in italie rechtstreeks bij de fabriek zijn ze veel goedkoper, maar ja, ze willen er geen aan mij verkopen. Ik moet me maar bij mijnheer Croymans melden, ongehoord wat die voor prijzen vraagt, kreeg ie zaterdag misschien wel de gouden knuppel voor van Kopspijkers of ie had die knuppel bij jouw moeten zijn.

Die levis spijkerbroek kost af fabriek ook maar 10 euro of nog minder en in de winkel ruim 100, schandalig, al die tussenhandelaren.

Jouw baas verkoopt gelukkig alleen maar flippers zonder winst.

• Onno

Of gewoon toch maar naar Chicago verhuizen en naast P. Lawlor gaan wonen!!!

Leuke bijkomstigheid is dat de benzine daar per gallon verkocht wordt en dan nog goedkoper is als bij ons een liter!

Dezelfde discussie heeft zich jaren geleden binnen jukeboxkringen al eens voorgedaan en is de achterliggende boodschap gelijk.

De reguliere handel werd door een persoon zwart gemaakt want jukeboxen waren in de States zoveel goedkoper dan hier in Nederland.

Er werd toevallig vergeten dat die handelaren risico lopen en nemen en o.a. enorm veel kilometers moeten maken om fatsoenlijk spul te kopen.

Bovendien moeten er invoerrechten en andere belastingen betaald worden evenals opslag en voorraad.

De conclusie was en is dat Nederland een paradijs is voor jukebox maar ook voor flipperliefhebbers daar op een relatief klein oppervlak veel handelaren actief zijn en de prijzen vergeleken met de rest van de boze wereld relatief gunstig liggen.

Bovendien hoef je niet bij iemand iets te kopen maar ben je vrij om dat te doen.

• Lieven

Iedereen vergeet de wisselkoers die momenteel erg in ons voordeel speelt. De EUR/$ verhouding vandaag is 1.23

Anderhalf jaar terug was de verhouding 0.85…

Je flippertje geimporteerd uit de USA zou dan al vlug naar de 6000 Euro gaan, inclusief verzending en importkosten…

Ik zou zeggen… profiteer van de lage dollar voor het moment !!! 4500 Euro is een koopje !!

Lieven.

• Roy

wel even realistisch blijven,.. tuurlijk moet je winst maken,.maar niet overdreven,.het is dat ik de financien er niet voor hebt anders had ik dat idd wel gedaan,. zo'n containertje over laten komen,.en dan met een paar honderd euro winst per kast doorverkopen. en dan kan je een prijs van 4200 euro zeker wel aanbieden,..maargoed,. ik maak de prijzen niet,. en ja 4500 euro goedkoop?!?,..we praten hier over 10000 gulden voor een flipperkast met gratis mankementjes want dat hebben ze altijd schijnt..en nee dat noem ik niet goedkoop. die williams/bally kosten kon je NIB kopen destijds voor rond de 7000 gulden in nederland,.. wel een verschilletje,. maargoed.jullie zijn het er allemaal mee eens dat het zo wel klopt qua prijs hoor ik wel. Roy