instellen williams cyclone

• maurice

wie kan mij vertellen wat ik fout doe ????

ik heb een williams cyclone en deze wil ik op engels instellen, staat nu op duits.

tevens wil ik er een sound opzetten als hij stand by staat.

ik volg de instructies in het manual, die zeggen dat ik de switch auto -up omhoog moet laten staan en dan 1* de advance switch moet indrukken. Als ik dit doet dan kan ik wel kiezen uit 6 soundjes maar kan deze op geen mogelijkheid vast zetten, hij doet verder nix het enigste wat hij doet is de 6 soundjes afgaan (dmv de start knop)

wat doe ik nou fout ???

en hoe kom ik in het menu om de taal op engels te zetten en vast te houden?

bvd maurice

• Aeneas

hmm.. voor zover ik me herinner van dit soort kasten:

schakelaar omlaag = testen

schakelaar omhoog = instellingen

dus schakelaar omhoog en drukknop ernaast indrukken, dan komt er op

de display iets van audits (nummers zijn A.1, A.2, ..)

Duw op de drukknop tot je bij de instellingen komt (in 't duits Einstellingen ofzo,

nummers zijn E.1, E.2, ..) en dat tot je het juiste nummer hebt voor de taal

(sprache).

Daar op de startknop duwen en dan kan je het in het engels veranderen.

Aantal ballen en free play kan je daar ook aanpassen.

Met de drukknop verder gaan tot het einde. De kast start dan opnieuw op en

behoudt de instellingen (als de batterijen in orde zijn tenminste).

Hopelijk helpt dit wat ?

Van wat ik kan afleiden uit je bericht kom je in de testen terecht en niet in de audits, de schakelaar staat dus verkeerd (of is misschien kapot) ??

• maurice

het enigste wat ik kan doen is 1 van de 6 geluiden uitkiezen verder niks.

het maak niks uit hoe ik de knop manual up/down zet ik kan alleen maar geluiden kiezen

er staat bv dat ik de knop manual naar beneden moet zetten en dan op advance knopje moet drukken maar hij blijft gewoon hetzelfde doen (geluiden)

ik kom dus niet in het menu waar ik de taal ect kan veranderen ?????

waar kan dit aan liggen.

• joran

dat het een duitse versie is !

• frits

Misschien een xtra (sleutel)schakelaar ingebouwd?

Wij doen dat omdat de uitbater dan alleen het geluid harder en zachter kan zetten

en geen vrijspelen er op kan zetten.

• Jelle

Heb hetzelfde gehad met een Transporter.

Knoppen bleven “plakken”, heb deze met wat contactspray ingespoten, tien minuten laten intrekken, daarna goed drooggemaakt. knoppen diverse malen ingedrukt en daarna werkte de knoppen weer.

Dus wellicht vuil dat oplost met contactspray of wat alcohol.

(ik ga er voor het gemak vanuit dat je wel gechecked hebt dat de bedrading naar deze knop-contacten nog goed is aangesloten…)

Groeten,

Jelle

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

De taal veranderen kan meestal niet met het menu bij deze kasten.

Daarvoor moet jumper W7 worden aangebracht en soms de software worden gewijzigd.maurice schreef:

• maurice

bedankt voor al jullie tips maar de gouden tip kwam van jelle.

de manual knop bleef inderdaad inwendig “plakken”.

contactspray gebruikt en daarna deed hij het weer.

BEDANKT

maar nu het volgende probleem:

heel vaak gaat de score teller van de jackpot lopen terwijl ik niet eens in de buurt kom van de eigenlijk bedoelde ramp !!!!

dus …. eigenlijk moet je eerst in de “comet” ramp schieten voordat je een jackpot kan halen maar nu gaat hij dus vanzelf af, als je ergens anders tegen aan schiet, of in een andere ramp schiet ?????

waar kan dit aan liggen ?

maurice

• Bart1

Dat laatste probleem kan wel liggen aan een te dicht of gevoelige switch dus een schakelaar bij die ramp, zodra die beweegt of een trilling krijgt geeft hij kontakt misschien?

Even in de switch test menu zetten en die testen, ik hoop dat je er wat aan hebt, su6,

Bart v DIjlk

maurice schreef:

>

>

> maar nu het volgende probleem:

> heel vaak gaat de score teller van de jackpot lopen terwijl

> ik niet eens in de buurt kom van de eigenlijk bedoelde ramp

> !!!!

> dus …. eigenlijk moet je eerst in de “comet” ramp schieten

> voordat je een jackpot kan halen maar nu gaat hij dus vanzelf

> af, als je ergens anders tegen aan schiet, of in een andere

> ramp schiet ?????

> waar kan dit aan liggen ?

>

> maurice

• Webmaster www.fruity.nl

Volgens mij klopt het een en ander niet in je uitleg.

De Jackpot mode wordt bij een Cyclone niet gestart door de Comet ramp, maar door 2x de Cyclone ramp achter elkaar te schieten. De 3e keer krijg je de Jackpot waarde.

De Comet ramp geeft je een Ride Bonus en indien deze max is krijg je een 1 million shot (of 2 million bij double bonus)

De jackpot score wordt ook niet beinvloed door een van beide ramps, maar door het aantal switch hits bij de 1 2 3 lanes.

Als je omschrijft dat de score teller opeens gaat lopen, begrijp ik dat de jackpot score aan het oplopen is, dit kan dus liggen aan een inlane switch die te gevoelig staat.

Succes, omschrijf je probleem anders wat nauwkeuriger, dan kunnen we je weer verder helpen.