Hola!
Ik ben erg benieuwd wat deze kast gaat opbrengen.
Alle mailtjes doorploegend zou er een prijs uit kunnen rollen van enkele tientjes tot wel 200 euro.
Mijn tips voor Bernie: knap de kast op. Neem indien nodig contact op met steunpunt Noordholland voor adviezen. Probeer daar was, een nieuwe bal en rubbers te kopen of koop anders bij Hans die heeft alles. Indien je zonder werk thuis zit is dit een leuke klus. Maak in ieder geval de contacten schoon. Misschien wil je geen investering doen (20 euro?) en doe helemaal niets en gooi hem op de marktplaats.
Dit zijn mijn ervaringen: oude kasten worden verrot gespeeld. Dit betekend: verroeste ballen, gaten op het speelveld en “kleine” mankementjes. Het zijn verkopers die een kast jarenlang bespeeld hebben zonder of met weinig onderhoud en die de kast dan voor een hoofdprijs willen verkopen. Dan bel ik op: “hoe is de staat van het speelveld?” Antwoord: “perfect meneer” Kom ik kijken, dan schieten me de tranen in de ogen van ellende. Zo trof ik in Utrecht een mechanische kast aan waar de rubbers op het speelveld lagen met bovengenoemde problemen. Na een snelle reparatie deed hij het weer. Ik zeg hem wat hij allemaal moet doen (schoonmaak etc.) wat denk je? Gaat gewoon weer spelen waar ik bij ben. Soms zijn mensen echt verontwaardigd als je ze een prijs biedt voor zo'n hopeloze flipperkast. Ik koop geen hopeloze kasten meer. Ik zou graag willen weten wat er met al die kasten gebeurt die op de marktplats aangeboden worden en hoeveel er daadwerkelijk verkocht worden. Ikzelf denk bitter weinig.
Nu wil ik graag van Bernie weten:
- hoe kom je aan de kast, waneer en welke prijs heb je ervoor betaald
- hoeveel onderhoud heb je gepleegd aan deze kast
- in feite wil ik de staat van de kast weten (slijplekken speelveld, afbladdering backglas) maar dat is waarschijnlijk moeilijk in te schatten door jou
En het belangrijkste: houdt je ons op de hoogte wanneer je hem verkoopt en voor hoeveel?
Wederom: succes met de verkoop.
Michel
nb. ik heb m'n “vieze” computer aangeslingerd en tussen de 312 mailtjes (in 1 week) jouw mailtje gevonden. Ik heb de foto bestudeerd en ik moet zeggen: op het eerste gezicht zou het mee kunnen vallen. Kabinet ziet er redelijk/goed uit, ik zie nog een originele sticker van Chicago, scorecards zijn bruin, speelveld is moeilijk te zien maar ik zie voor zover geen slijtplekken beneden. Het backglass bladdert aan de linkerkant een beetje. Misschien een prijs rond de 100 euro?
Ongelooflijk! vroeg je 500 euro op de marktplaats?
nb.2 wat is er mis met die leuke bloemetjesgordijnen?