Chicago coin cowboy

• Bernie

Ik heb een elektro-mechanische flipperkast van de Chicago Dynamaic Industries, inc. Model Cowboy. Bouwjaar 1970. In originele staat en kleuren. De rubbers moeten vervangen worden. Ik wil hem wel kwijt; voor 400 euro. Er moet een flyer op internet staan maar die kan ik niet vinden.Voor serieuze liefhebbers kan ik ook een foto toesturen. Bernie

• Michel

Hi bernie,

Heb jij een originele Chicago Coin Cowboy uit 1970 in originele staat???

Die met de jumbo flippers en de rode ball saver???

Heeft het speelveld de twee kleuren (boven geel, beneden lichtgroen) of geheel egaal lichtgroen? besef je dat indien je een tweekleurige collectors-item uitvoering hebt dat die veelgezocht zijn? Kijk even goed, zijn de 4 popbumpers ook twee kleurig?

Ik kan me de haren uit het hoofd trekken dat ik thuis geen plaats meer heb.

Anders stond ik nu voor je deur!!!!! en dat voor maar 400 euro.

Ik heb een kennis die gemakkelijk het dubbele wil betalen voor die kast, ik mail hem vandaag nog!!!!!

Het is zo'n fijne kast, 4 popbumpers, 2 lanes naar boven, een kick-outhole in het midden, snel spel, grote jumbo flippers 5 inch, goede artwork (door Christian Marche en die heeft er niet veel gemaakt bij Chicago), heerlijk spel. Een gedurfd ontwerp (de welbekende Jerri Koci) in die tijd en door zijn vormgeving nog steeds geliefd onder de kenners.

Hoe is het mogelijk, al jaren dacht ik dat die kast gewoon niet meer te krijgen was.

En nu komt hij plotseling uit de lucht vallen. Bedankt dat je de kast hier wil verkopen en niet op de marktplaats, want de echte kenners komen alleen hier.

Wij begrijpen elkaar, Bernie ik wil je kussen.

• Bernie

Dat is hem inderdaad met dat tweekleurig dat tweekleurige speelveld en een rode ballsaver. En voor deze nit-wit, wat zijn popbumpers? Ik heb je inmiddels een mail prive, met foto gestuurd maar ik weet niet of je regelmatig op je mail kijkt. Doen dus! Weet je er nog meer van, ik vind het wel leuk om iets van zijn geschiedenis te horen. Groetjes, Bernie

• Michel

Hola!

Ik zal maar aannemen dat je een leek bent op flippergebied……

Ik denk dat de prijs van je flipperkast, een Cowboy uit 1970, met 400 euro wat aan de hoge kant is. Zelf denk ik dat de marktprijs zo rond de 50 euro ligt.

Je mag in je handjes knijpen als je dat ervoor krijgt. 50 euro voor een hopeloze flipperkast, maar je weet nooit natuurlijk.

Mocht je nog emotionele waarde hechten aan dit apparaat: hang de backglass aan de muur en breng de rest naar de sloop.

Succes met de verkoop.

Nee ik lees mijn mail nooit, althans niet dat adres.

Michel

• Marijke

Kan iemand mij uitleggen waar dit over gaat?

• Bernie

Ja hoor Marijke, dat kan ik. Ik wilde mijn pinballmachine verkopen. Michel deed mij geloven dat hij er zonder meer een liefhebber voor had. Ik geloofde dat en was erg blij. Daarna schrijft hij dat hij me in de zeik heeft genomen. Nou daar gaan mijn nieuwe gordijnen en verf voor de kamer.

Maar dat is niet het ergste; ik waagde maar een gok, geen idee of iemand interesse zou tonen. Wat véél is dat hij mij deed geloven dat ik ook weer eens een steentje kon bijdragen aan de financien in het huishouden. Dat deed me goed. Kennelijk heeft hij zelf geld genoeg en kan dat soort grappen met anderen uithalen. Misschien dat zijn ‘vriend’ wel een baan voor me heeft! Liefst in Noord-Holland want een auto heb ik niet. Ik denk dat hij vast erg trots op zichzelf is met deze ‘grap’.

Bernie

• cudabee

Ik vond deze “grap” ook wat wrang.

Succes met de verkoop van je kast.

Met wat mazzel vang je er ergens 200 euro voor als ie werkt.

Het is een kast die heel veel mensen nog nooit gespeeld hebben.(ik ook niet)

Arthur.

• Marijke

Inderdaad wrang deze “grap”.

Succes met de verkoop Bernie enne eerst de beer schieten voordat je de huid verkoopt.

Marijke

• Hans Balk (Flipperwinkel.NL)

400 euro is een te hoge prijs voor deze kast.

Je kunt er een 100 tot 150 voor proberen te vragen.

Dat is ook afhankelijk van de staat.

Is met name de kopruit nog in zeer goede staat dan zal er zeker belangstelling zijn.

Kasten met slechte kopruiten worden min of meer als sloopkast beschouwd en brengen enkele tientjes op.

Hoe je kunt zien of de kopruit nog goed is?

Nee, neit aan de voorkant.

Je moet de ruit er uitnemen en aan de achterkant kijken of er ook maar de geringste sporen van bladdertjes en bubbels in de verf zijn.

Een koper zal dat zeker doen.

• Michel

Hola!

Ik ben erg benieuwd wat deze kast gaat opbrengen.

Alle mailtjes doorploegend zou er een prijs uit kunnen rollen van enkele tientjes tot wel 200 euro.

Mijn tips voor Bernie: knap de kast op. Neem indien nodig contact op met steunpunt Noordholland voor adviezen. Probeer daar was, een nieuwe bal en rubbers te kopen of koop anders bij Hans die heeft alles. Indien je zonder werk thuis zit is dit een leuke klus. Maak in ieder geval de contacten schoon. Misschien wil je geen investering doen (20 euro?) en doe helemaal niets en gooi hem op de marktplaats.

Dit zijn mijn ervaringen: oude kasten worden verrot gespeeld. Dit betekend: verroeste ballen, gaten op het speelveld en “kleine” mankementjes. Het zijn verkopers die een kast jarenlang bespeeld hebben zonder of met weinig onderhoud en die de kast dan voor een hoofdprijs willen verkopen. Dan bel ik op: “hoe is de staat van het speelveld?” Antwoord: “perfect meneer” Kom ik kijken, dan schieten me de tranen in de ogen van ellende. Zo trof ik in Utrecht een mechanische kast aan waar de rubbers op het speelveld lagen met bovengenoemde problemen. Na een snelle reparatie deed hij het weer. Ik zeg hem wat hij allemaal moet doen (schoonmaak etc.) wat denk je? Gaat gewoon weer spelen waar ik bij ben. Soms zijn mensen echt verontwaardigd als je ze een prijs biedt voor zo'n hopeloze flipperkast. Ik koop geen hopeloze kasten meer. Ik zou graag willen weten wat er met al die kasten gebeurt die op de marktplats aangeboden worden en hoeveel er daadwerkelijk verkocht worden. Ikzelf denk bitter weinig.

Nu wil ik graag van Bernie weten:

- hoe kom je aan de kast, waneer en welke prijs heb je ervoor betaald

- hoeveel onderhoud heb je gepleegd aan deze kast

- in feite wil ik de staat van de kast weten (slijplekken speelveld, afbladdering backglas) maar dat is waarschijnlijk moeilijk in te schatten door jou

En het belangrijkste: houdt je ons op de hoogte wanneer je hem verkoopt en voor hoeveel?

Wederom: succes met de verkoop.

Michel

nb. ik heb m'n “vieze” computer aangeslingerd en tussen de 312 mailtjes (in 1 week) jouw mailtje gevonden. Ik heb de foto bestudeerd en ik moet zeggen: op het eerste gezicht zou het mee kunnen vallen. Kabinet ziet er redelijk/goed uit, ik zie nog een originele sticker van Chicago, scorecards zijn bruin, speelveld is moeilijk te zien maar ik zie voor zover geen slijtplekken beneden. Het backglass bladdert aan de linkerkant een beetje. Misschien een prijs rond de 100 euro?

Ongelooflijk! vroeg je 500 euro op de marktplaats?

nb.2 wat is er mis met die leuke bloemetjesgordijnen?