goed en slecht nieuw

• Ben

Gisteren bereikte mijn reeds goed nieuws ( voor de flipper wereld), beter nieuws(voor flipperaars) en slecht nieuws (voor de verkopers in “hoge prijs ” kasten.)

Goed nieuws: Zowel uit Duitsland,de USA als uit Nederland heb ik nu het verhaal gehoord dat Duitsland grootste importeur/explotant 90% van zijn “grote kasten”

uit explotatie haalt.Deze kasten gaan allen in de verkoop.Beter nieuws is dat al deze kasten vervangen worden door LOTR's, RBION's en ELVIS.Dus een mega deal voor Stern

Beter Nieuws: Een Nederlands handelaar heeft een optie tot koop van 90 kasten,

waar onder 10 x Cirqus Voltaire, 7 x Medieval Madness.Prijzen zullen dus snel droppen, want er komt een stort vloed kasten los.

Slecht nieuws: Voor de verkopers van kasten met het prijs kaartje van“ zweet zweet wat een prijs” ……..weet ongeveer wat een a klasse CV gaat kosten bij deze Nederlandse handelaar…….om en na bij de 2250 euro.Ik weet nu waar ik mijn CV haal!!!!!

Ga me nu niet bombarderen met wie wie, wacht maar af……..vanaf juni is het zover!!!

LETS PLAY PINBALL!!!!!

• RobW

Ik denk dat een topkast *in echt mooie staat* altijd wel een behoorlijke waarde zal behouden.

Hoe langer de kasten in exploitatie gestaan hebben, hoe meer ze geleden hebben.

Zoek je voor je eigen collectie een kast die optisch in superstaat is, kan het best zijn dat je besluit een kast over te nemen van een andere verzamelaar tov een kast in mindere staat via een handelaar, en daar ook meer geld voor over hebt.

Natuurlijk is het niet altijd zo dat een kast bij een handelaar minder mooi is dan bij een verzamelaar.

Maar evenzomin kun je m.i. niet zomaar stellen dat je eigen, jarenlang gekoesterde topkast ineens nog maar weinig geld waard is, alleen omdat handelaar X er ook 5 van dat type heeft staan.

Rob.

• hans

90 kasten……..

dus 2 40 voeters……….

rechtstreeks door naar de USA.

dus zonder gejengel, gezeik en centenneukerij ….

• Maurice

Misschien veranderen de prijzen per dag, maar ik vind 2250 voor een 6 jaar lang ge(mis)bruikte, ongereviseerde CV veel geld. Ik weet het, de uitzondering bevestigd de regel.

• ferry

wat een gelul,zeg

• Ben

GEEN van de machines vertrekt uit Europa( zover ik weet

zijn er kopers uit NL, UK, Belgie en Frankrijk). De prijs die ik

noemde van 2250 is voor een A klasse machine, een beetje flipperaar

weet over welke explotant ik het heb, en weet ook dat die 95% A klasse

machines heeft uitstaan. Maar Maurice als jij me een CV kan leveren die goedkoper is …ik hou me aanbevolen!

• Aeneas

Het zal waarschijnlijk zoiets worden.. als je ziet dat de prijzen van die toppers gemiddeld nog steeds een pak hoger liggen in de USA.

Onlangs stond een mooie MM op marktplaats aan 4000 ofzo en die heeft

er toch een tijdje gestaan, terwijl je in de USA voor die prijs enkel een

opknappertje vindt en de echt mooie MM's nog steeds voor 5000 a 6000 gaan.

Heb je er dan 10 te koop dan wordt het prijsverschil zeker groot.

En eerst zien en dan geloven, de staat van de kasten kan meevallen,

maar kan ook serieus tegen vallen.

Het is inderdaad goed nieuws voor de personen die per se nog zo'n topper zoeken,

alhoewel, ik vrees dat 2-3 handelaren ze gewoon gaan opkopen en onder

elkaar verdelen en uiteindelijk van een daling in prijs we niet veel gaan zien.

• Ron van Gent

Hoeveel wil je er hebben??????????????????????????