STTNG doet raar

• IvanGeentjens

Bij het begin van elke bal worden er niet een maar twee (en soms nog meer) ballen het spel ingeschoten, en tijdens het spel begint de kast ineens de bonus uit te tellen, alsof de bal ‘naar huis’ is ( en dus geeft hij vervolgens ook de volgende bal).

Twee vreemde dingen dus, die zich plots samen voordoen; en dus wel eens iets met mekaar te maken zouden kunnen hebben.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen ?

Alvast bedankt,

Ivan

• www.active-pinball.nl

1 of meerdere leds/weerstanden op het opto trough printje los/afgebroken

• IvanGeentjens

En is dit iets wat makkelijk zelf te herstellen is ?

www.active-pinball.nl schreef:

>

> 1 of meerdere leds/weerstanden op het opto trough printje

> los/afgebroken

• Webmaster www.fruity.nl

Yep, ook mijn gedachte! Bij een kast als de STTNG is het altijd handig om een paar reserve opto's bij de hand te hebben!

• Lieven

Dikwijls is het al opgelost met de opto's eens te kuisen…

• www.active-pinball.nl

ff checken of de leds branden. enig nadeel: ze zenden infraroodlicht. en dat ziet het menselijk oog niet.

Special daarvoor heeft Nokia een meetapparaat ontwikkelt om dat te testen bv NOKIA 7250

Telefoons van andere merken mogen ook mits ze er maar een camera inzit, of een gewone fotocamera, ja die zonder filmrolletjes, maar wel met een display !!!!!

Hiermee kun je eenvoudig zien welke LED het wel of niet doet.IvanGeentjens schreef:

>

> En is dit iets wat makkelijk zelf te herstellen is ?

>

> www.active-pinball.nl schreef:

> >

> > 1 of meerdere leds/weerstanden op het opto trough printje

> > los/afgebroken

• Richard

Je zou desnoods ook kunnen meten……..

Of gewoon visueel, de Star Trek heeft nog een ouder type optoboard, waar de weerstanden op de print zitten bij de trough. En dat wordt warm. Dus als er iets weggesmolten is of afgebroken of slechte solderingen kun je dat gewoon zien.

Je kunt de kast in de switch edges test zetten en de opto activeren.Als je dan aan wat connectortjes wrikt en de kast detecteert verandering, dan weet je dat die connector niet goed contact maakt.

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Vergeet alle goede adviezen.

De zenderprint van deze kasten is zo slecht ontworpen dat de prullenbak de enige goede plek ervoor is.

Luc Lemmens heeft een geheel nieuwe print ontworpen welke al deze problemen niet kent.

De print is leverbaar voor 27,50 bij wizard, pinballpro en flipperwinkel.NL

• Christof

Je kan de optos ook één voor één testen in de switch edges mode door er een klein kartonnetje voor te schuiven waardoor het licht van de LED's onderbroken word en je telkens je dit doet een melding krijgt op je display. Ik heb net hetzelfde probleem gehad met mijn IJ. Na het kuisen van de opto's en het nasolderen van de opto-borden nog steeds geen beterschap, ik heb dan de bedrading naar het printbord nagekeken, en heb een slecht kontakt vastgesteld. Nu heb ik al enkele uren kunnen spelen zonder problemen, dus vooaleer je de bordjes vervangt zou je dit nog eens na kunnen kijken. Veel geluk.