STNG secret code

• Leon

Hello, In het nieuwe nummer van Pingame Journal, wordt onthuld hoe men het “ Break-out” spelletje dat verborgen zit in de STNG flipper kan oproepen..Is er iemand die op Pingame journal is geabonneerd en bereid is dat even door te geven. Vanzelfspekend word er in he tijdschrift gevraagd dit niet te doen, zodat ze meer abonnementen kunnen verkopen. Ik denk dat het “ geheim” toch niet tegen te houden is , en denk ook dat velen het erg “ kleintjes” vinden om daar zo geheimzinnig over te doen.. Het is elk geval niet mijn gewoonte iets geheim te houden.. Ik kijk dus uit naar een flipper-fan die ons allen weer wat verder helpt.

Reeds bedankt Leon

• www.active-pinball.nl

Leon, kijk op de site van hans, daar staat het allemaal al op.

• Leon

Waar is dat, shoot again vind ik niets en op de flipperwinkel ook niet

• Leon

Ok gevonden onder de flipper verzameling bij , de gegevens van STNG..Bedankt Hans

• Martijn van Aken

De reden om het geheim te houden is NIET om meer issues te verkopen, maar om diegene die geabonneerd zijn op de PGJ de ‘gunst’ te verlenen het als eerste te weten te komen.

Jim (redacteur pingame journal) heeft hele goede banden met diverse ontwerpers, en wist het geheim wellicht al eerder, en heeft nu toestemming gekregen het te publiceren.

Het is niet meer dan logisch dat het dan wel zo netjes is de wens van de ‘redacteur’ te respecteren. Het geheim hoeft niet geheim te blijven, maar ook niet direct aan de grote klok gehangen te worden. Dit heeft hij gewoon aan zijn abonnees gevraagd. Niets mis mee volgens mij.

De abonnees van de PGJ krijgen dus gewoon een vette scoop! (En die van de Nederlandse Editie helemaal, deze was bijna eerder in de bus dan in Amerika :-)).

Jammer, maar wel voorspelbaar, dat sommigen zich niet aan de spelregels willen houden. Ik kijk er al niet meer van op… Als je het dan toch vrijgeeft, zou het wel zo netjes geweest zijn om even te vermelden dat de PinGameJournal de bron is van ‘het geheim’.

Trouwens, op r.g.p. is het geheim, zoals verzocht, ook nog niet gepost… oh wacht, ene Leon vond het blijkbaar wel grappig om het even te melden… Tja…

Groetjes,

Martijn.

• Hans Balk (Flipperwinkel.NL)

Martijn,

Conform de afspraak heb ik het niet eerder dan afgelopen weekend bekend gemaakt.

De afspraak was zelfs woensdag de 17e, ik heb het dus nogal ruim genomen.

• Martijn van Aken

Oh prima, ik wist niet dat er een specifieke datum aan vast zat. Ik ging er vanuit dat Jim of Dwight zelf het op een gegeven moment wel openbaar zouden maken wanneer ze wisten dat een ieder het redelijkerwijs via de PGJ had kunnen uitvinden.

Het staat op jouw pagina nog redelijk ‘verborgen’ inderdaad! Bijna TOP SECRET.

Wat vind je er trouwens van? Ik heb zelf -helaas- geen ST:TNG. Is het de moeite van de 11 jaar wachten waard :-)?

Groetjes

Martijn.

• Leon

Hello, daar ik geen abonnement heb op pingame journal , wist ik ook niets af van eventuele afspraken of wensen die over deze zaak in dat blad vermeld stonden…

ik wist wel dat er al enige tijd gezocht werd naar deze speciale video mode, dus , vanals ik het ergens vermeld vond, heb ik het dan ook openlijk medegedeeld op de forums.., als het even mag.. Leon

• Richard

Ja, leuk….

Maar hadden we dit zelf kunnen uitvinden? Die code is dat een datum gerelateerd aan Steve Ritchie, of Dwight Sullivan, bijv? Of in letters: een bepaalde afkorting?

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Breakout is niet speciaal iets bijzonders (meer)

Wel bijzonder is het feit dat het al 11 jaar lang verborgen zit in deze flipperkast.

Je start het spel middels de code die dus op mijn website staat, je krijgt 5 levens en nergens ook maar ene punt voor.

Na verlies van je laatste leven gaat de kast weer gewoon door met zich als normale flipperautomaat te gedragen.

En tsja.

Het nadeel van deze bekendmaking is natuurlijk dat we door onze geheimen heenraken.

Er schijnt echter nog één geheim in STTNG te zitten…….

De Borg die “vieze dingen doet” met een mooi meisje.

De beelden zitten diep verborgen in de rom…….jazeker.