star wars probleem

• Sander

Hallo mensen, ik heb sinds kort mijn data east Star Wars kast uit de motteballen gehaald.

Toen ik hem 2 jaar geleden in de opslag moest zetten werkte alles perfect, nu werken een aantal coils niet.

b.v. de coil om de ballen naar de kicker te schieten(wanneer je begint met spelen) en als ik de micro aantik die in de meest rechtse lane zit dan werkt de kicker rechts ineens.

heeft iemand een idee waar ik eens naar moet kijken?

met vriendelijke groet Sander

• wil angenent

Hallo Sander is de flipper uit elkaar geweest? of compleet weg gezet.Ik heb ook zoiets gehad namelijk bij een tftc.Onder het speelveld zitten stekkers die je los kan maken om bv ramps te verwijderen voor het schoon maken van de kast.Nu hadden ze 2 stekers van een spinner aan elkaar gezet met als gevolg dat als je een droptarget liet vallen er een popbumper meeschakelde.Eigenlijk het zelfde als wat er bij jou gebeurd.

Kijk eerst of alle stekkers goed zitten onder het speelveld.

kijk in de switch test of alle switchen werken en of er nog meer spoelen mee tikken

zijn er switchen die niet werken moet je daar even verder kijken onder het speelveld

of alles goed zit.

Is de kop er af geweest kijk of je de switch stekkers op het cpu er goed op hebt gezet .

Kan nog wel meer verzinnen maar kijk hier eerst maar naar.

groetjes WilSander schreef:

>

> Hallo mensen, ik heb sinds kort mijn data east Star Wars kast

> uit de motteballen gehaald.

> Toen ik hem 2 jaar geleden in de opslag moest zetten werkte

> alles perfect, nu werken een aantal coils niet.

> b.v. de coil om de ballen naar de kicker te schieten(wanneer

> je begint met spelen) en als ik de micro aantik die in de

> meest rechtse lane zit dan werkt de kicker rechts ineens.

> heeft iemand een idee waar ik eens naar moet kijken?

>

> met vriendelijke groet Sander

• www.active-pinball.nl

Alle connectors toch maar eens controleren, of je op de goede plek, of niet niet per ongeluk een pin er langs gestoken hebt.

Het niet werken van de ballkicker spoel en nog enkele meer, waaronder VUK spoelen, ligt bij data east dikwijls aan het auxilery driver board.

Hierop zit een relais wat de voedingspanning voor een paar spoelen (meestal 3) inschakelt. Meestal zit dat relais helemaal los in zijn solderingen op de printplaat.

En als je dan de solderbout toch warm hebt, loop de rest van de solderingen van de connectors maar allemaal na, want die zijn meestal slecht op deze print bij DE. Hiermee los je in 90 % van de gevallen veel onduidelijke klachten op bij data east.

niet de klachten omtrent jouw switsches, die moet je waarschijnlijk toch zoeken in verkeerd aangesloten connectors.

Suc6

Paul

www.active-pinball.nl

• Sander

Bedankt voor jullie reacties, ik heb net alle stekkers nagekeken onder het speelveld daar zat alles goed.

Er was een zekering op het powersuply bord stuk, en de micro van de sarlakpit werkte niet(in de switch test gezien).

Ik zal morgen nog eens de relais met een soldeerbout nalopen, het werkt tot nu toe in iedergeval een stuk beter.

Nogmaals bedankt!

Weet iemand trouwens een goed adres in de buurt van Apeldoorn voor onderdelen/lampen en rubbers?

• www.active-pinball.nl

kun je ook bestellen via www.active-pinball.nl. Voor TPG maakt de afstand niks uit.

• Mike

Ik heb zelf ook een probleem met de Star Wars pinball kast. Op de 1 of andere manier shiet hij de bal niet weg wanneer deze in de deathstar geschoten word. De coil werkt wel gewoon, dus ik dacht aan een probleem met de microswitch, die heb ik nagekeken, maar die werkte gewoon gisteren ik heb toen even een paar keer gespeeld zonder problemen. Vandaag heb ik de kast weer eens aangezet en nog een keer geprobeerd en nadat ik de bal in de deathstar schoot werd hij weer niet afgeschoten, toch iets met die microswitch? of iets anders? iemand een idee?

Sander schreef:

>

> Hallo mensen, ik heb sinds kort mijn data east Star Wars kast

> uit de motteballen gehaald.

> Toen ik hem 2 jaar geleden in de opslag moest zetten werkte

> alles perfect, nu werken een aantal coils niet.

> b.v. de coil om de ballen naar de kicker te schieten(wanneer

> je begint met spelen) en als ik de micro aantik die in de

> meest rechtse lane zit dan werkt de kicker rechts ineens.

> heeft iemand een idee waar ik eens naar moet kijken?

>

> met vriendelijke groet Sander

• wil angenent

hallo mike ik had ook dit probleem met de starwars.Je kan proberen de switch iets omhoog te buigen zodat de bal hem dieper indrukt dit is meestal het probleem blijf hij nog weigeren af en toe zet er dan een nieuwe in.

groetjes

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Precies.

En NOOIT met je vingers testen maar met een BAL.

• Richard

Ervaring?

• Sander

En andere ledematen??