Creature from The Black Lagoon

• Kees

Ik heb in mijn cftbl een l4 versie zitten. Nu slaat hij bij de rechter exit decall op slam tilt, hier begrijp ik niets van? Kan dit komen door een versie verschil? Er zat l2 in, maar die heb ik niet kunnen testen vanwege een defect cpu bord, momenteel beschik ik niet over l2 versie.

Verder registreert de rechter plopper de bal niet. Dit is een opto, die heb ik getest, en deze werkt wel. Zou dit ook kunnen komen door een versie verschil?

Hoort het trouwens zo dat je 503.000 punten krijgt voor de bal die over de switch bij de plunger gaat?

Bij voorbaat dank,

mvg, Kees

• wil angenent

Je bedoeld waarschijnlijk cpu 1.4 .De nieuwste is als ik me niet vergis uit mijn hoofd

is 4.0.Meestal als je slam tilt na het inschakelen van een switch krijgt zijn je brug cellen aan vervanging toe.Misschien komt dit door de antieke rom versie die je hebt maar dat betwijfel ik.

Hans Balk weet vast meer.

Waar ben je Hans!!

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Hier issie al.

De fout is volgens mij een doodgewone switchmatrixfout.

Dus even in het handboek kijken en de crossings ervan vervolgens doormeten.

Dus als switch 34 raar doet dan controleer je 43, 44 en 33

Dit heeft in ieder geval helemaal niets met de software van doen.

Een enkele keer is er een LM339 op de cpu naar de Filistijnen.

Maar ik verwacht simpelweg een genekte of opgevouwen diode of sluiting tegen massa van een diode in de matrix.

• kees

Dank voor jullie reactie

Ik heb het probleem gevonden en de kast doet het nu helemaal goed, waar ik heel erg blij om ben!!

mvg.

Kees

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Het is VERPLICHT om dan ook te vertellen wat het was he…

Das het leuke van forums,

iedereen leert ervan mee.

• kees

Geen probleem,

Weet alleen niet of ik de goede terminologie voorschotel, enfin:

de exit van de linker grote boven loop decall ding heeft een groen en een witte draad. nu was er een vervelend koperdraadje van die witte draad los en kortsluiting aan het maken. Kennelijk veroorzaakte dit al die gekke problemen. Na herstel deed alles het weer fijn. Ik ben aan het genieten achter de kast.

mvg.

Kees