Flipper probleem

• stefke

Ik heb recentelijk een Tales from the Crypt (DE) gekocht die ik nu stillaan wil gaan opknappen. Heb daarstraks een paar test spelletjes gespeeld en ik heb de volgende problemen gevonden:

1) Deze verontrust me het meest. De rechter flipper werkt niet, maar als je de linkse ingedrukt houdt dan werkt ie wel, hoewel met soms een beetje vertraging.

Waar moet ik hier het probleem gaan zoeken? Dingen schoonmaken, zekeringen nakijken… heeft iemand hier al ervaring mee?

2) Sommige lampjes werken wel, maar branden niet op volle sterkte. Is het hier voldoende de lampjes te vervangen of moet ik ook hier veel verder gaan?

3) De DMD hoewel ie ingebrand is werkt wel volledig, maar hij brandt precies niet op volle kracht. Is een nieuwe DMD hier de enige oplossing?

Alvast bedankt voor jullie input, de kast staat niet bij mij dus ik kan niet alles snel nakijken…

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

> 1) Deze verontrust me het meest. De rechter flipper werkt

> niet, maar als je de linkse ingedrukt houdt dan werkt ie wel,

> hoewel met soms een beetje vertraging.

> Waar moet ik hier het probleem gaan zoeken?

Begin maar eens met de zekeringen na te kijken op het flipperbordje dat links onderin de kast zit.

Ook afgebroken zekeringhouders zijn heel vaak de oorzaak.

> 2) Sommige lampjes werken wel, maar branden niet op volle

> sterkte. Is het hier voldoende de lampjes te vervangen of

> moet ik ook hier veel verder gaan?

Fittingen goed uitschuren.

> 3) De DMD hoewel ie ingebrand is werkt wel volledig, maar

> hij brandt precies niet op volle kracht. Is een nieuwe DMD

> hier de enige oplossing?

Helaas en niet alleen dat, je moet er ook niet te lang mee wachten omdat een versleten display teveel stroom trekt van de aansturende elektronica.

> Alvast bedankt voor jullie input, de kast staat niet bij mij

> dus ik kan niet alles snel nakijken…

Tijd om je vrouw over te halen en het ding in de huiskamer te zetten.

• stefke

Hans Balk (flipperwinkel.nl) schreef:

>

> > 1) Deze verontrust me het meest. De rechter flipper werkt

> > niet, maar als je de linkse ingedrukt houdt dan werkt ie wel,

> > hoewel met soms een beetje vertraging.

> > Waar moet ik hier het probleem gaan zoeken?

> Begin maar eens met de zekeringen na te kijken op het

> flipperbordje dat links onderin de kast zit.

> Ook afgebroken zekeringhouders zijn heel vaak de oorzaak.

Er was inderdaad een afgebroken zekeringhouder op het bordje (ondertussen bestelt), maar zelfs zonder zekering werkt de flipper. Flipper werkt soms met vertraging, soms wel soms niet… contactjes nagekeken en alles lijkt visueel in orde… zijn er nog mogelijkheden waar te zoeken…?