storing eight ball deluxe

• frits

ik heb een storing met deze flipperkast,deze valt regelmatig uit en naar een paar seconden start deze weer op.bij het opstarten( dit doet hij automatisch) werkt deze weer gewoon, soms een paar uur en soms enkele minuten en dan begint het verhaal weer opnieuw.

ik heb de ( mpu plaat ) printplaat links boven in de kopkast laten testen en deze is goed , batterij vervangen door een los batterijhouder met gewone penlite's. vervolgens de manual weer nagelezen maar kom er niet verder mee.

graag een goed advies gezocht voor dat ik verder ga

b.v.d. frits

• barry

een kapotte brugcel of condensator zou het probleem kunnen veroorzaken

• frits

waar kan ik beste mee beginnen om daar achter te komen?

gr.frits

• wil angenent

vervang die grote blauwe condensator maar rechts boven in de kast als hij onder de 8000 mf komt valt de kast uit en start weer op. meestal is dit het probleem .zoniet vervang de twee brugcellen

op de print op de bodem van het kabinet.

• barry

je bent mijn net voor wil hahaha

idd zo moet het

en dan zou je probleem ook weg moeten zijn

• wil angenent

je had het eigenlijk zelf al gezegt Barry. Niet wetende dat hij niet weet waar hij moet zoeken.

• frits

bedankt voor de tips ik ga mijn best doen !!

• wil angenent

Frits? heb je wel alle printen na gekeken op losse solderingen?dit is ook heeeel vaak het probleem soldeer alle pinnen van de printen even over dan heb je kans dat het probleem weg blijft want ik het nog eens goed gelezen wat je zegt :“'soms na een paar uur pas”'dit lijkt me eerder het probleem.

• Richard

Klopt. Juist gisteren nog een storing verholpen met mijn Elektra. Deze had soms na een bepaalde tijd dat hij “raar” begon te doen met de displays en vastliep. Connector doorsolderen en veel spelen, vooral veel spelen en hopen dat hij niet raar doet….. Tot op heden niets raars meer….

• frits

wil & richard bedankt , ik ga dat eerst even nakijken .bedankt voor de tip !

gr. frits