CV : korte loop

• Lieven

Als ik de korte snelle loop neem rond de ringmaster, van links naar rechts, dan gaat de bal quasi altijd recht tussen mijn flippers door.

Is dit de bedoeling ?? Is dit bij jullie ook zo ??

Verplooi ik de guide een beetje ??

Greetz,

Lieven

• Pascal

kast een beetje scheef zetten?

• Marijke

Hoi Lieven,

Nee bij mij is dat niet zo.

Groeten marijke

• barry

je kan de uiteinde van de loop toch verstellen met de schroeven die er in zitten

• Lieven

Dan zal ik dat even verstellen… of mijn flipper een beetje scheef zetten zoals Pascal voorstelt… (hahaha).

Greetz,

Lieven.

• Hans Balk (Shoot 'M Again.NL)

* Ietsjes verbuigen

* schroeven losmaken en iets van zijn plaats duwen/vastzetten

Met dat soort kleinigheidjes is zo'n foute ballflow wel te verhelpen.

• Pascal

ik heb eigenlijk een soort zelfde probleem met mijn TZ bij het ‘lock’

de bal komt er dikwijls terug uitgerold en gaat tussen de flippers weg.

• Webmaster www.fruity.nl

Dit heb ik ook gehad bij mijn StarWars en Revenge From Mars. Het metalen flapje van de Ballpopper behuizing (hoe noem je zoiets :)) is langzaam aan verbogen doordat de bal er steeds tegenaan komt. Dit veranderd daardoor de richting van de ball.

Bij de starwars is het een metalen lipje zonder zij-ondersteuning en kan weer recht gebogen worden aan de bovenkant. Bij de RFM zit de zijkant aan een kant dichtgelast, daar moest ik de ‘open’ zijkant met een tang bijbuigen.

Ik zal trouwens van dit soort werkjes wat foto's maken in de toekomst, dat legt wat gemakkelijker uit :)

• Jelle Nelemans

De scoop moet je, zoals al gezegd, verbuigen.

Dit hoeft niet automatisch omhoog buigen te zijn….het kan ook zijn dat hij omlaag gebogen moet worden. In een TZ let dat nogal nauw.

Meestal is het zo dat snelle ballen niet gelockt worden maar langzame wel, dan is het zo dat hij het bovenste randje van de scoop raakt en terug komt. Een milimeter of 2 omhoog buigen geeft het gewenste effect…locken.

Jelle Nelemans

• Lieven

Als je de loop van links naar rechts neemt, waar moet dan de bal terecht komen ??

Op de linker of op de rechter flipper…??? Nu is het dus middenin… en dat is niet leuk !!

Lieven.