Xenon storing

• Christof

Mijn Xenon vertoont een rare storing. Alles werkt perfekt, totdat de bal door de tube gaat en in het linker gat tercht komt. Daar blijft hij gewoon liggen. Als ik dan manueel op de rollover switch van de end of tube druk springt hij eruit. Als ik dan wat aan de switchen prul lijkt alles weer te werken en kan je probleemloos verschillende spelletjes spelen. Het gekke is echter als je de dag erna opnieuw wilt spelen heeft hij weer die kuren. Alles testprogramma's zijn foutloos, alles switchen werken in test naar behoren. Ik heb reeds draden overbrugd etc.. het komt altijd terug. Ook de condensator over de end of tube switch is verwijderd daar deze blijkbaar ook voor rare dingen kan zorgen. Iemand nog enig idee?

Bedankt alvast.

• wil angenent

maak de switchen schoon.Zijn het micro switchen vervang hem maar dan is meestal het probleem verholpen.Het zelfde met een medieval gehad .De eerste paar keer werkt hij niet daarna blijft ie het doen.De volgende dag precies het zelfde geklooi na een tijdje werken ze weer.Ze zijn dus gewoon versleten.

• Richard

Switch van het gat waar de bal in terecht komt is de boosdoener.

Schoonmaken (contactspray) en goed afstellen.

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Zou je **ALSJEBLIEFT** niet van dit soort adviezen willen geven.

Contactspray wordt NIET in flipperkasten gebruikt.

• Richard

O? Wist ik niet……

Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid. Waarom niet als ik vragen mag? (alleen voor goldplated leaf switches trouwens)

Deze zooi veroorzaakt alleen maar ellende.

Contactspray lost oxiden op, alleen is er meestal geen mogelijkheid die opgeloste viezigheid te verwijderen.

Dus droogt de hele smerige bende weer op in een nu nog grotere aangekoekte baggerklont.

• Richard

Ja, je moet het wel schoonmaken. Wat ik zelf altijd doe: inspuiten met contactspray, en vervolgens met een stuk keukenpapier de (dan opgeloste) rommel er tussenuit.

Werkt prima.

Ja heerlijk, het trekt in het hout en verder alles wat maar iets kan absorberen zodat je de rest van je leven met die gore zooi zit opgescheept.

CONTACTSPRAY HOORT NIET IN FLIPPERKASTEN THUIS.

Algemeen bekend, wereldwijd……….

• barry

ja dat contactspray dat maakt alleen maar problemen ipv dat het iets oplost

ik heb er ooit een hele silverball mania mee gemold

geen ene switch reageerde meer nadat ik hem eens met die zooi had ingespoten

dus gebruik die rommel niet

Hans Balk (flipperwinkel.nl) schreef:

>

> Ja heerlijk, het trekt in het hout en verder alles wat maar

> iets kan absorberen zodat je de rest van je leven met die

> gore zooi zit opgescheept.

>

> CONTACTSPRAY HOORT NIET IN FLIPPERKASTEN THUIS.

> Algemeen bekend, wereldwijd……….

• Christof

Heren,

Bedankt voor jullie reacties, maar de switchen zijn schoongemaakt en afgesteld, de originele bedrading heb ik reeds losgekopeld en overbrugd met nieuwe draden, op de mpu zie ik geen slechte solderingen en in test is alles ok. Als ik de kast opzet kan het zijn dat alles goed gaat, maar ook weer niet. Wat ik echter vaststel is dat wanneer de bal blijft liggen in het gat, en ik de end of tube switch bekrachtig, hij er spontaan uitspringt???? Ik heb ook het driver bord eens verwisseld met ééntje dat zeker goed is, geen resultaat. Ik ga blijven zoeken totdat ik de fout gevonden heb, ik hou jullie op de hoogte, suggesties zijn echter nog steeds welkom.

Groeten,

Christof