Xenon storing

• cudabee

Ik gebruik al 20 jaar af en toe contactcleaner voor allerlei doeleinden en het bevalt mij ook prima.

Het lost het vuil mooi op en laat absoluut geen residu achter.Het is een zeer krachtige reiniger.

“Contact”cleaner met een smeer/penetreermiddel moet zeker niet gebruikt worden

in welke flipper dan ook.

Arthur.

• patrick

controleer de switches in het ballenmagazijn,dat zijn vaak boosdoenders bij die oude bally multiball kasten,of ze niet vuil zijn,rollen de ballen wel goed door,omgebogen enz enz .

doet dit probleem zich alleen voor als je een bal locked voor multiball,of doet ie ‘t ook als je ’m alleen er in schiet,en ie er eigenlijk meteen weer uit hoort te komen.

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Dat gaat niet op bij een Xenon….

Wat er dan wel aan de hand is?

Zeer waarschijnlijk de connectoren op de mpu print.

deze zijn dan van binnen gecorrodeerd en maken slecht contact.

• cudabee

Het lijkt me ,sorry Hans, dat Patrick de koe bij de horens heeft gevat.

Volgens mij kon bij de Xenon die bal daar gelockt worden en als je dan

tijdens de nieuwe bal over de tube schoot dan gooide hij de gelockte bal eruit

en hield de andere bal vast tot je geloof ik de vier rollover contacten(of de bovenste hole?) schoot voor multiball.

Als er in de ball trough iets mis gaat (2e bal niet goed doorgerold?) kan het zoiets wel veroorzaken.Dus apron los en even checken wat daar gebeurt.

Maar een controle van de cpu connectoren kan zeker ook geen kwaad.

Ik zal mijn Xenon (ja, ja Richard die heb ik nog steeds) weer eens naar voren halen.

Blijft een mooi kastje,

Arthur.

• Richard

Inderdaad, als de bal daar gelocked was en je schoot een andere bal door de tube, dan werd de gelockte bal daar uit gegooid,zodra de bal die switch raakte. De multiball kreeg je door eerst 3x in de saucer bovenin te schieten, te locken bij de tube, en daarna weer 3x in de saucer bovenin te schieten.

Zou inderdaad mogelijk een probleem bij de troughs kunnen zijn, maar aangezien Christof een aantal goede spelletjes kan spelen door wat te rommelenn met die contactjes bij de saucer waar de bal in vast ligt, lijkt het me toch een storing bij die contactjes.

• Christof

Inderdaad Richard, maar ik heb de contakten reeds vervangen en zelfs de kabels met nieuwe overbrugd. Wat ik ook merk is dat het typische geluidseffekt bij het schakelen van de end of tube switch niet te horen is wanneer de bal blijft liggen in het gat. Dus zou je denken, o.k. het is de end of tube switch!! Als je deze dan indrukt wanneer de bal blijft liggen springt de bal er wel weer uit. Ik begrijp er gewoon niks meer van. Ik denk dat ik de volledige bedrading vanaf het MPU bord tot aan de desbetreffende switchen eens ga nakijken. De draden takken ook af naar andere switchen misschien dat er iets mis is met één van de andere switchen. Word vervolgd. Bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Christof

• Richard

Even iets anders: doen alle contacten het goed in de switchtest?

• christof

Heren, allemaal hartstikke bedankt!!! Het was inderdaan de ball trough switch onder de apron die vervelend deed. Even bijgeregeld en nu spelen naar hartelust. Nogmaals bedankt.

Groeten,

Christof

• patrick

geen dank ,at your service