Custom verlichting vraagje

• Pascal

ik heb een addams family

ik vind de rechter bovenkant van het speelveld nogal donker (bookcase en upper flipper) vooral als je in het donker speelt is de bal daar moeilijk te zien.

dus wou ik dat proper oplossen.

ik heb 2 orginele wms-spotjes gekocht om op het speelved aan te brengen.

eentje gercicht op de bookcase/upper flipper en eentjeop de ingang van de blauwe ramp.

beide spots aan elkaar gehangen en vastgesoldeerd aan het lamje rechts achter de blauwe ramp.

nu dacht ik dat dat lampje daardoor iets minder fel zou branden.

maar: mijn spotjes geven amper licht en mijn lampje achter de ramp brand even fel.

wie helpt deze electronca-newbie met zijn probleem ;)

• paul www.active-pinball.nl

dan zul je de 2 extra lampjes wel in serie hebben gezet, en deze serieschakeling parallel over het andere lampje.

Toch wel 6v lampjes gebruikt?

• Pascal

ja in serie

er zaten allampjes in de spotjes

2 lampjes van 6 volt in serie op een voedingspanning van 6 volt, dan krijgt elk lampje maar 3 volt, dus brandden ze maar op een kwart van hun origineel vermogen !!

je moet de 2 extra lampjes elk parallel aansluiten over het aanwezige lampje.

2 lampjes van 6 volt in serie op een voedingspanning van 6 volt, dan krijgt elk lampje maar 3 volt, dus brandden ze maar op een kwart van hun origineel vermogen !!

je moet de 2 extra lampjes elk parallel aansluiten over het aanwezige lampje.

• Pascal

dus alle - aan elkaar en alle + aan elkaar (van alle 3)

inderdaad

het gaat wel om het aansluiten van een lampje op de general illumination verlichting?

bij het aansluiten van extra lampjes op een lampje uit de lampmatrix, bestaat er gevaar dat je stuurtransistor gaat overbelasten !!!

• Pascal

dat weet ik niet

• Aeneas

pascal: als het GI is dan brandt het lampje altijd en kan je het niet via de

individuele lamp tests aansturen

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

De bijgeleverde lampjes zijn van het type #259

6volt 0,25amp dus…….