De Emulator is een subliem middel om te kijken welke flipperkast je leuk vind. Hoe vaak zie je hier niet de vraag welke flipperkast is het leukste die of die? Probeer ze beide uit in de emulator en speel ze een paar avonden! Het echte flippergevoel is natuurlijk geheel anders, maar alle modes etc. zie je dus ook in de emulator en je hebt daardoor als snel door of een kast blijvend boeiend is.
Als ik niet op de emulator had gespeeld had ik nu nooit 12 flipperkasten in huis gehad Door het spelen op de emulator ben ik geinteresseerd geraakt in de flipperkast en na een half jaartje stond de eerste echte al in huis. Het is dus goed materiaal om de flipperkast te promoten.
Het is onzin om te zeggen dat je met uitproberen op de emulator absoluut geen indruk van de kast krijgt. Ik krijg dat zeker wel. Voordat ik een flipperkast ga kopen die mij onbekend is kijk ik zelfs in het testmenu welke testopties er zijn. Ok nu ken ik ze allemaal wel, maar voor een beginnende flipperkast koper dus zeer interessant welke testen je allemaal kan doen. Zo weet je op lokatie, geleerd door de emulator, welke knoppen je moet indrukken om door de menu's heen te wandelen. Doordat ik kast een uurtje speel op de emulator, weet ik ook gelijk welke shots etc. te gemaakt moeten worden. Op de echte kast heb je dan een voorsprong en kan je met een paar spelen de kast goed testen. Ik zou anders misschien niet eens multiball halen of weten hoe je de bal moet locken….
Nog een leuk emu verhaal. Mijn zoontje van 5 speelde eerst ook maanden op de emulator omdat hij de flipperkast wat te harde geluiden vond maken. Hij was er bang voor. Nu hij dit niet meer is en het laatst ging proberen wist ik niet wat ik zag. Meteen ballen opvangen, stil leggen en locken! Hij heeft er dus ervaring mee opgedaan voor het echte flipperen.
Misschien ook een handige tip als je wedstrijden flippert, kan je alle kasten even goed checken hoe je de meeste punten kan halen..
Binnenkort meer hierover op mijn website…