sega kasten

• sanalco

Hoi, ik zou graag meer info hebben over sega flipperkasten, namelijk viper night driving en x-files, hebben deze kasten een uitgebreid spel? en zijn het betrouwbare kasten waar je niet al te veel problemen mee hebt of wel!

en welk is de leukste kast?

wie heeft een van deze kasten?

en zijn ze duur in aankoop?

• Steven

Wellicht te proberen met een emulator, dan weet je een beetje hoe zo'n kast speelt.

• paul www.active-pinball.nl

Ik heb nog een Viper te koop staan. Ik heb er echter nog nooit op gespeeld !

dus vraag me niet hoe het spel gaat. In het donker ziet de kast er wel flitsend uit met al dat fluogroen en al die fluoreserende kauwgomballen !!!

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Sega kasten zijn wat betrouwbaarder dan Williams kasten maar kenmerken zich door een spel met wat minder diepgang.

Hierdoor zijn ze voor de beginnende flipperraar dus juist ideaal en ze zijn bovendien wat goedkoper dan de meeste Williams kasten.

Uitproberen met een emulator is onzin want daarmee krijg je absoluut geen indruk van de kast.

• Steven

Nee, echt een goed beeld geeft zo'n emulator natuurlijk helemaal niet, maar dat je ziet welke spelmogelijkheden er op zo'n kast zitten is toch wel leuk, vind ik(volgorde van targets en ramps raken dat soort dingen).

Ik vond het in ieder geval wel leuk om te zien voor de aankoop en een paar kasten die ik ken, doen wel wat ze horen te doen in een emulator, alleen dan natuurlijk niet zo leuk en ook niet realistisch.

• Webmaster www.fruity.nl

De Emulator is een subliem middel om te kijken welke flipperkast je leuk vind. Hoe vaak zie je hier niet de vraag welke flipperkast is het leukste die of die? Probeer ze beide uit in de emulator en speel ze een paar avonden! Het echte flippergevoel is natuurlijk geheel anders, maar alle modes etc. zie je dus ook in de emulator en je hebt daardoor als snel door of een kast blijvend boeiend is.

Als ik niet op de emulator had gespeeld had ik nu nooit 12 flipperkasten in huis gehad :) Door het spelen op de emulator ben ik geinteresseerd geraakt in de flipperkast en na een half jaartje stond de eerste echte al in huis. Het is dus goed materiaal om de flipperkast te promoten.

Het is onzin om te zeggen dat je met uitproberen op de emulator absoluut geen indruk van de kast krijgt. Ik krijg dat zeker wel. Voordat ik een flipperkast ga kopen die mij onbekend is kijk ik zelfs in het testmenu welke testopties er zijn. Ok nu ken ik ze allemaal wel, maar voor een beginnende flipperkast koper dus zeer interessant welke testen je allemaal kan doen. Zo weet je op lokatie, geleerd door de emulator, welke knoppen je moet indrukken om door de menu's heen te wandelen. Doordat ik kast een uurtje speel op de emulator, weet ik ook gelijk welke shots etc. te gemaakt moeten worden. Op de echte kast heb je dan een voorsprong en kan je met een paar spelen de kast goed testen. Ik zou anders misschien niet eens multiball halen of weten hoe je de bal moet locken….

Nog een leuk emu verhaal. Mijn zoontje van 5 speelde eerst ook maanden op de emulator omdat hij de flipperkast wat te harde geluiden vond maken. Hij was er bang voor. Nu hij dit niet meer is en het laatst ging proberen wist ik niet wat ik zag. Meteen ballen opvangen, stil leggen en locken! Hij heeft er dus ervaring mee opgedaan voor het echte flipperen.

Misschien ook een handige tip als je wedstrijden flippert, kan je alle kasten even goed checken hoe je de meeste punten kan halen..

Binnenkort meer hierover op mijn website…

• sanalco

hoi, allen bedankt voor de reacties, maar welk systeem heb je nodig op je pc om deze emulaties van flipperkasten te spelen?

ik kan ze wel douwloaden maar blijkbaar niet spelen?

• Webmaster www.fruity.nl

Je hebt er minimaal een 1GHZ machine voor nodig. De emulator moet het in principe altijd doen, alleen wat trager op een oude PC. Waar gaat het precies fout? Kijk anders even op mijn site naar de installatiehandleiding of post een berichtje waar je blijft steken.

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Ja, de spelopties kun je wel zien maar de FEELING krijg je nooit.

Kwaad kan het zeker niet dus och….