Speelveld cleaner&waxer

• Robert

Hallo,

Ik heb gisteren voor 12 euro (zal wel niet goedkoop wezen) een zogenoemdeL: Pinball playfield cleaner&waxer gekocht

Ik ga het vandaag proberen….

Ik vindt het een beetje paars eruit zien.

het merk is catclean

(Is dit een goeie?)

Mvg Robert

• Webmaster www.fruity.nl

Dat is leuk spul om het grove vuil van je speelveld af te halen, maar waxen doet het weinig. Ik gebruik het alleen nog maar om de rubbers schoon te maken.

• Richard

Mij bevalt het wel. Inderdaad het waxt niet superveel, maar je krijgt je speelveld er wel schoon mee. Geen slecht spul.

• Robert

Mag ook wel voor 12 euro…. Wat hebben jullie ervoor betaald 9 euro is inkoop zei die jongen zelf…

Mvg Robert

• Robert

En kan ik dat spul ook gebruiken voor mijn cabinet?

• Richard

Je kunt op internet wat prijzen vergelijken.

Ik geloof mensen per definitie nooit als zij hun inkoopprijzen vertellen.

Voorbeeldje:

Ik heb een keer een Funhouse gekocht (jaren geleden, ergens in 1992) voor Fl. 2500. De verkoper zei toen dat hij er geen winst op maakte (vond ik al wat vreemd). Hij zei dat dat ding 2000 gulden ex. BTW kostte. Plus de BTW was dat ongeveer 2500. Prima: maar aangezien BTW een belasting is die je betaalt over de “toegevoegde” waarde klopt dat dus niet. Als je geen winst maakt (je voegt geen waarde toe) hoef je dus geen BTW te betalen. De verkoper zei toen dat hij dat wel moest betalen, waarop ik zei dat hij dat dan na zoveel maanden weer terug krijgt van de belasting. Klopte. Ik vroeg hem of ik dat dan ook van hem terug kreeg. Nee dus. Dan is “dat” dus zijn winst.

Nou hoeft dat ook niet, niemand hoeft van mij voor niets te werken. Maar verkondig dan ook niet dat je op mij geen winst maakt.

Ander voorbeeldje is dat ze geen winst maken omdat ze hun kosten hebben van een winkel, of inkoop van andere kasten oid.

Nog een voorbeeld: ik had een tang ergens gekocht, eerst (bij het bestellen) zei de verkoper dat hij 36 eur kostte, ging ik hem ophalen, moest ik opeens 56 eur betalen. Na veel ge-onderhandel mocht ik hem voor “inkoopprijs” hebben: 48 eur. Ik heb dat dan maar gedaan, maar een paar maanden later kwam ik hem ergens tegen: verkoopprijs: 39 eur. Kunnen ze hem beter daar inkopen, toch?

En zo kan ik nog wel even doorgaan……

Ik vind het allemaal prima, iedereen mag winst maken. Maar als mensen zeggen wat hun inkoopprijs is, of zeggen dat ze aan mij geen winst maken, dan zie ik dat als een verkooptechniek en dan luister ik niet eens meer.

Tip: vergelijk gewoon de prijs van de cleaner op verschillende websites en oordeel zelf.

• Robert

Hallo,

Oke, zal ik doen….

Alleen ben het nooit ergens tegen gekomen….

Nou ja bedankt voor de tip.

Mvg Robert

• Hans Balk (flipperwinkel.nl)

Prijzen van aan consumenten aangeboden artikelen dienen inclusief BTW te zijn.

Je mag dus aannemen dat de prijs inclusief is en bent niet verplicht alsnog BTW te betalen.

Voor de handelaar/groothandelaar ligt dit anders, hier wordt uitsluitend excl. btw gerekend.

De prijs is bindend voor zowel verkoper als koper.

Indien het artikel in de tussentijd duurder is geworden is dat een probleem voor de verkopende partij en deze mag een gestegen inkoopprijs niet op de klant verhalen.

Het omgekeerde geldt echter ook, de overeengekomen prijs dient door de klant te worden betaalt, ook als het artikel inmiddels elders goedkoper kan worden verkregen. Mocht de klant een bedrag hebben aanbetaalt dan kan deze dit bedrag niet terugeisen.

In beide gevallen is er sprake van een koopovereenkomst en dit is gewoon wettelijk geldig.

Slechts in gevallen van wanprestatie (niet op tijd leveren of niet op tijd betalen) kan een dergelijke overeenkomst worden ontbonden.

• Richard

Eens. En daar hoor je mij niet over klagen. (en ik ben wel blij met het produkt)

Ik heb alleen mijn vraagtekens bij uitspraken als: “Ik maak aan jou geen winst” of “Je mag het voor inkoopprijs hebben”. Geloof ik gewoon niet.