displaystoring

• steven

Daar ben ik weer. Volgende probleem: bij m'n High Speed is de display, waar het aantal ballen op staat, aan het storen. Als ie een getal aangeeft, zie je wel welke hij bedoeld, maar alle andere streepjes die de 8 vormen, branden ook (maar dan wat zachter en wat knipperend). Is m'n display nou (bijna?) kapot, of is hier iets tegen te doen? Hij heeft het pas net.

Bij m'n Future Queen trouwens andersom: daar doen van 1 getal de streepjes het maar half, en af en toe doen ze het wel allemaal. (al dan niet knipperend).

PS: ben nog niet begonnen met volledig kaal maken, heb wel even het ergste, losse vuil verwijderd voor zover dat er was (zodat dat niet de hele kast door gaat als de bal er doorheen rolt) en wat rubbers vervangen. Scheelt best wel.

Nu binnenkort maar eens een veer en sleeve op de flipperunits vervangen, kijken hoe dat gaat.

PS2: gate nog niet aan toe gekomen, en weet ook slecht waar ik moet beginnen met die transistor. Ik ga wel een keertje langs Arnhem met die MPU.

• Aeneas

marvin3m.com/fix.htm die geeft een hele uitleg van wat je allemaal ivm displays moet nakijken.. ik vermoed een probleem met een IC

ivm die future queen zou ik de connectoren eens nakijken die geven

waarschijnlijk ergens slecht contact.

• hans panlat

het kan zijn dat er corrosie op de aansluitpennen zit allemaal nakijken en e.v.t. opschuren. Dit zou een oorzaak kunnen zijn. ik heb het zelfde gehad met mijn comet . en daarna was het goed