Ook grappig:
Keek ik vanavond op ned1, zie ik een reklame voor een programma dat om 23:00 uitgezonden wordt. Het flippergevoel…
Ik denk ah leuk iets over flipperen…kijk in de gids en zie daar dezelfde titel staan, maar wat staat eronder?…..
De Donderdag Documentaire: Het flippergevoel
Op zoek naar de onvoorwaardelijke vriendschap tussen dolfijn en mens. Wie kent Flipper niet, de dolfijn uit de gelijknamige serie? Het leukste vriendje dat je als kind zou kunnen hebben. De vreugde die Flipper filmmaakster Wilma Ligthart in haar jeugd bezorgde, noemt zij ‘het Flippergevoel’. Inmiddels lijkt de dolfijn te zijn ingelijfd door de New Age-beweging. Reisbureaus organiseren speciale reizen met de mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen. Er wordt zelfs beweerd dat een dolfijn je leven radicaal kan veranderen. Ligthart besluit de proef op de som te nemen. Ze reist naar Parijs voor een dolfijnencongres. Vervolgens bezoekt ze Dolphinreef in Eilat, en uiteindelijk belandt ze in Egypte, waar in een baai bij een klein bedoeïenendorpje aan de Rode Zee een wilde dolfijn zwemt. Het verhaal gaat dat de doofstomme Abdallah ooit haar moeder heeft gered. Olin, zoals zij door de dorpsbewoners wordt genoemd, zou daarna besloten hebben hier te blijven omdat ze verliefd is geworden op Abdallah. Het is op deze plek dat Ligthart haar flippergevoel weer
Iedere keer weer die gare dolfijn…. je tuint er steeds maar weer in.