Flight 2000 stern

• fritz

Ik ben bezig een Flight 2000 van Stern weer gangbaar te maken en dat lukt me aardig, alles functioneert weer.

Alleen het geluid functioneert niet naar behoren, ik heb op dit moment alleen de voice (en die ouwehoert nou niet bepaalt de oren van je kop)

Ik zit dus zonder achtergrond geluid (microswitchen staan goed en softwarematig valt er niets te wijzigen volgens mij zoals bij bally)

Ik ben in bezit van het originele manual/schema maar daar word ik niet veel wijzer van .

Er zit een schema in van het versterker-digitaal/analoog gedeelte maar niet van het bordje met de sound E-prom.

Ik heb de E-prom inhoud vergeleken (met prom brander)met die van ipdb en die is gelijk, borden doorgesoldeerd alles zonder resultaat.

DE VRAAG:

Ik ben op zoek naar een rep. manual zoals bally die heeft voor het repareren van zijn printen, ook voor het meten van spanningen op test punten.

Bestaat die van Stern? Heeft iemand deze? Het geluid bord is namelijk anders dan van bally.

Is er iemand die dit leest die een f2000 heeft?

Of iemand die mij verder kan helpen?

Alvast bedankt?Fritz.

• leon

Kan u even het type nummer van deze plaat geven, dan kan ik eens in mijn documentatie kijken Leon

• Michel

Hi leon,

ik heb recent de documantaire “Macht Flippern Frei” uit 1973 bekeken.

Toch erg leuk om te zien. Niet alleen de oude flipperkasten maar ook de psychologische ontleding van het spel en de relatie met het arbeidsproces uit die tijd.

Ik zou het leuk vinden om een nederlandse vertaling te krijgen van de laatste 2 zinnen die in de documantaire gezegd worden. Op zich kan ik goed Duits maar die eindconclusie wordt ook zo onduidelijk uitgesproken.

(een beetje laat)…. maar nogmaals bedankt dat je de documantaire beschikbaar hebt gesteld Leon!

Michel

• fritz

Hallo Leon,

type nrs vande printen zijn:

VS U 100 - A-720 print met de sound E-prom

SB 309 - A605 print met de speaker uitgang

Mvg Fritz.

• fritz

Hallo Leon,

De print met speaker aansluiting = VS U 100 A-720

De print met sound prom = SB300 A605

MVG Fritz

• leon

hello, ik, vind hier in de manual van Flight 200 enkel een Stern sound board schema met het nummer 605 dus het zal dat wel zijn denk ik. Maar dat is inderdaad enkel de digitaal analoog omzetting en de TBA2002 versterker.. dus dat schijn wel te werken bij u .. Ik weet dus ook niet wat daar nog aan gekoppeld is om de spraak te genereren..en heb geen flight 200 hier ter beschikking om eens te kijken leon

• fritz

Beste Leon,

Ik heb gisteren een soundbordje op E-bay gekocht voor 3 euro,dus ik zal deze eerst gaan proberen als ik hem thuis heb.

Werkt dit niet dan ligt het aan het E-prom bordje ,deze zal ik dan met de scoop uit meten. Maar ik ben niet bekend met Stern dus ik wil graag weten wat het achtergrond geluid is van een F2000.

Dus hierbij nogmaals een oproep: WIE HEEFT EEN F2000!!??

Ook nog een vraag voor zaccaria bezitters:

Ik heb een Time Machine, als ik de testknop indruk op het soundboard krijg ik div. teksten spraak te horen maar geen achtergrond geluid – is dit normaal?

Het mpu werkt nog niet,werkt het achtergrond geluid alleen met mpu??

MVG Fritz.

• leon

Betreffende de time machine, ik heb reeds verschillende zaccaria's gehad voor herstelling en de sound boards werkten steed achtergrond+speech autonoom met de op het soundboard aanwezige test knop…