Help: flipper moet de kelder in

• Larry Laffer

Lieve mensen

Ik ga straks een STTGN oppikken maar hij moet wegens plaatsgebrek (tijdelijk) de kelder in. Nu heb ik daar al een Eight Ball Champ staan die gelukkig vrij makkelijk uit elkaar te halen is. Een paar connectors loshalen, speelveld eruit, kop eraf, poten eraf en het hele zootje via de keldertrap naar beneden. Hoe zit dat met die moderne kasten, is dat een beetje te doen of gaat dat een helse klus worden?

Alle tips zijn welkom

Merci,

Larry

• barry

bij een sttng heb je wel meer problemen inderdaad

alle connectors loshalen en de kopkast verwijderen is een hoop werk

beter kan je alle connetors nummeren zodat ze makkelijker zijn terug te plaatsen

hou je er wel rekening mee dat de sttng een wide body is

dus een bredere kast dan normaal

succes met het verplaatsen naar de kelder

hopelijk beschadigt er niet teveel

• Larry Laffer

Het is dus wel redelijk te doen om het speelveld; de kop en de kast helemaal los van elkaar naar beneden te krijgen…? Kwestie van alle connectors goed nummeren en eventueel een paar digitale foto's maken, of ga ik echt problemen ergens mee krijgen?

(Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken….)

• Robert

zet je hem in de huiskamer of slaapkamer ;)

(als u een vrouw/vriendin heeft zeg je gewoon ik wil hem in de huiskamer mag jij een paar credits whahah ):)

• Richard

't is te doen, maar ik raad het niemand aan als het niet hoeft. Een boel werk, en loodzwaar dat speelveld. Ik kan het weten, ik heb er zelf ook een op zolder en je wilt niet weten hoe die naar boven is gekomen….

• Rik Drommel

Speelveld van een STTNG is inderdaad een van de zwaarste !!

Het gewicht van het speelveld ..komt door o.a. alle metalen diverters ingebouwd.

Bij mij ook naar 1e etage met gedemonteerd speelveld en kopkast geplaatst. LOEIZWAAR…maar wel te doen.

Let wel op met het speelveld, dat je het niet op de …BOVEN-ZIJKANT even neerzet.

Want dan verbuig je het enkele-droptarget ,wat aan de onderzijde speelveld….BOVENIN nogal uitsteekt !

Veel sterkte en succes !!

• Webmaster www.fruity.nl

De eerste keer is even goed kijken hoe alles vast zit. Kan de eerste keer nog herinneren dat ik alle stekkers lostrok van een funhouse.

Bijna iedere flipper verplaats ik naar zolder. Ongeveer een uurtje werk als je het met zijn tweeen doet. Ja ik heb ook een STTNG boven staan en het speelveld omhoog tillen is makkelijk te doen met zijn 2-en

Enkele tips:

Begin niet alle stekkers los te trekken. Omdat niet iedere kabel ook naar beneden in de kast loopt. Begin met 1 van de 2 kabelbomen en volg daar de draden van. Kom je een connector tegen, kijk naar het nummer op de print, trek hem los en doe er een stikkertje omheen.

Sommige oudere solid state kasten hebben een aantal grote stekkers onderin de kast liggen waarmee je ook het speelveld/kabinet kan scheiden van de kopkast (Cyclone bijvoorbeeld) Scheelt je een hoop werk! check dit altijd eerst even. Helaas ben ik dat nog niet tegengekomen bij Dot Matrix kasten.

Als je de stekkers in de kopkast los hebt van de draden die naar beneden lopen in de kabelboom (vergeet ook niet de aarding van de DM display) Kan je de 2 kabelbomen voorzichtig door de onderste gaten van de kopkast laten zakken (normaal zitten de kabelbomen met een tiewrap en schroefje vast, dus ook ff losmaken).

Hierna de bevestiging aan de zijkanten losmaken (2x 3 moertjes los, boutjes losdrukken, bevestigingsbeugel laten zakken aan de zijkant van de kast)

Dan de display en kopruit weer op hun plek zitten en locken met de sleutel! (heb je geen sleutel of slot, dan altijd de display en kopruit apart vervoeren!)

Als laatste de lock aan de achterkant van de kast losmaken, daarna optillen en sjouwen maar.

Lockbar losmaken, glasplaat eruit nemen, geldbak en boeken etc. eruit halen. Speelveld optillen en naar voren slepen tot de klik. Verbinding stekkers tussen kabelboom en kabinet losmaken. speelveld eruit tillen en op zijn kant zetten (dus niet kantelen op de grond, maar vrij in de lucht en dan pas neerzetten. Zet er iets tegen zodat het niet kan wegschuiven, want het staat bijna altijd gammel op de zijkant)

Poten onder de body vandaan halen. en de body rechtop met de achterkant naar beneden tree voor tree vervoeren.

Mijn ervaring is dat omhoog tillen altijd makkelijker gaat dan naar beneden..

• Larry Laffer

Heel erg bedankt voor de nuttige tips. Ik laat hem maar even een weekje staan om er rustig op te spelen voordat hij naar de kelder gaat. Het is wel een hele geruststelling dat ik niet de enige ben die het apparaat van verdieping moet verplaatsen. Ik denk dat het wel gaat lukken….

Nogmaals bedankt voor de reacties

• Larry Laffer

Het is allemaal prima verlopen. Speelveld er weer terug inleggen was het lastigste, maar de keldertrap was geen enkel probleem. Wel even zweten toen de kast zelf naar beneden moest maar we hebben helemaal niets beschadigd. Kast staat nu volledig functionerend een verdieping lager.

Nogmaals heel erg bedankt voor de goede tips (met name de webmaster fan fruity.nl).

Mvg.

Larry