geen flippers bij een williams fire

• Richard

Je zegt zelf dat alle spoelen continu bekrachtigd zijn. En dat de flippers ook niets doen. Als het nou alleen de flippers waren…..

Als je denkt dat het aan het relais ligt kun je spanning meten op het spoeltje van het relais. Tijdens game over meet je dan 5V op pin 13 en 14 van het relais, tijdens het spel meet je 5V op pin 14 en 0V op pin 13.

Als die IC's zwart en gescheurd waren is er een kortsluiting geweest en dan kan er ook meer stuk zijn.

• barry

nee een paar spoelen zijn continue bekrachtigt

en ik ga wel even meten op het relais of ik daar wel voltage krijg

en ik ben ook bang dat er meer kapot is dan alleen de ic die verbrand was

• Richard

Welke spoelen zijn continu bekrachtigd?

Een Williams van die tijd heeft (soms, niet altijd) een relais: A/C select. Afhankelijk van de stand van dat relais kun je de ene spoel of de andere spoel aansturen met 1 drivertransistor.

U56 nog goed? Zit ook in het circuit wat het relais aanstuurt.

Een ander punt is: de special solenoids (spoelen die “direkt” moeten reageren, zoals slingshots en bumpers) worden ook gestuurd door U50 en hebben ook een verbinding met U45. Als die altijd aangetrokken zijn…..

• epping

volgens mij zit de fout in de u50 ic

hiervan is de printplaat zo verbrand dat je niet meer weet hoe de printbanen hebben gelopen

dus als iemand een schema heeft hoe het loopt bij de u50 ic graag

tevens worden ook de slingshots bekrachtigd

en kan je flipperen zonder een spel af te drukken (alleen de flippers werken)?????