Power Board Twilight Zone defect ?

• Sander J.

Tja, na wat “ reset” problemen bij het gelijktijdig flipperen met twee flippers op mijn Twilight Zone is de oorzaak gezocht en gevonden in het vervangen van de “beruchte Brugcel”.

Powerboard is (door “erkend reparateur”) onder handen genomen, brugcellen vervangen etc. Heeft vervolgens enige tijd goed gewerkt.

Nu echter, zonder uitzondering: 2 * flipperen is crashen. Vreselijk dus. Is het zinvol om de gehele powerdriver (“powerboard”) te vervangen ?

Waar vindt ik een (compleet) board, wat kost dat ongeveer ??

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Toch niet helemaal goed gedaan dus.

Waarschijnlijk is de bovenste elko links naast de brugcellen defect en/of de soldering ervan deugt niet (meer)

• Richard

Een heel bord lijkt me wat overdreven. Er is gewoon een ander component defect. Een elko bijv, zoals Hans ook al aangeeft.

• Sander J.

Het is mogelijk nog erger: nu ook als ik 1 (!) flipper flip, dan volgt een reset. Nog steeds het idee dat het een Elko is !?

De beschreven Elko staat niet echt bol of zo,

Die nieuwe gelijkrichterbruggen, dat zal toch wel goed zijn ?

Hans, kan jij hem erin solderen als ik langskom met het board ? (kost dat ?, afspraak maken ?)

Sander

• Webmaster www.fruity.nl

Typisch een geval van een versleten afvlakcondensator!

• Hans (Flipperwinkel.NL)

kom maar langs met het ding.

't is een paar minuutjes werk en dan doet ie het hopelijk voortaan weer prima

• Leon

Hoi, laten jullie het forum wel even weten hoe het afgelopen is ?

• Tom ( PinballPro )

Of de brugcel die op het Fliptronic-bordje zit…

Is mij overkomen, alle bekende “probleem” onderdelen vervangen op de powerdriver print en nog steeds resets. Daarna de brugcel op het fliptronicbord maar eens vervangen en dat bleek het dus te zijn. Komt naar mijn ervaring niet geweldig vaak voor maar het is niet onmogelijk ;)

• Webmaster www.fruity.nl

Was dat niet te meten dan?

• Hans (Flipperwinkel)

Meestal doen die dingen het tijdens een gewone meting nog prima.

Als ze warm worden is 't opeens mis.

Zoals Tom al aangeeft gaat de brugcel op de FT zelden kapot maar als je alle andere al hebt gehad dan zou ik er toch eens naar kijken.

Nog een andere truuk

alle draden van de powerverbindingen eens lekker in hun connector proppen.