funhouse display

• christof

Hallo,

Om het batterijenhoudertje te vervangen heb ik het CPU bordje eruit gehaald. Na montage heb ik per ongeluk de flatcable van het display verkeerdom aangesloten. Bij het opzetten van de machine lichtte enkele digits fel op. Ik heb de kast toen onmiddelijk uitgezet en goed aangesloten. Nu start de kast niet meer op ald het display word aangesloten op het CPU bord bij het lostrekken van de flatcable start hij op en speelt ook perfekt Ik moet het waarschijnlijk bij het display gaan zoeken. Enig idee iemand?

Groet,

Christof

• Richard

Heb je meer kasten? Display van Funhouse in de andere kast proberen en zo kijken of het aan het display ligt of aan de CPU.

Mogelijk heb je een sluiting gemaakt met de ground, en heb je hierdoor iets opgeblazen. De ground zit volgens mij ook in de flatcable en komt dan op een ander pinnetje terecht.

Het zou ook op de CPU kunnen zitten, dat moet je dus uitproberen.

• christof

Ik heb geen kast met hetzelfde display. Ik heb wel een ander cpu bord geprobeerd, dat geeft hetzelfde resultaat. Met de kabel aangesloten staart het niet op, van het moment je de kabel eruit trekt wel. Ik zal nog wat moeten zoeken vrees ik.

Groet,

Christof

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Dan is waarschijnlijk een van de decoder chips op het displaybord defect.

• Koen

Zoals Hans het zegt:de decoder chip .Heb dit een paar jaar geleden ook mee gemaakt en dit was inderdaad het probleem.

• christof

Probleem is opgelost, hoe dom kan een mens zijn. Ik had de flatcable bovenaan op het cpu bord aangesloten terwijl de aansturing van het display links zit, connector is hetzelfde .Er gewoon overheen gekeken dus. Nu doet ie het terug prima. Bedankt voor jullie raadgevingen.

Groet,

Christof