ST TNG of Roadshow

• frans

Wij zijn op zoek naar een nieuwe kast en twijfelen tussen de star trek of de road show

wie weet welke kast het leukste spel (blijft natuurlijk persoonlijk) maar we hebben nog nooit op een van de beide gespeeld.

aanbiedingen van een van de kaste zijn ook welkom, moet wel werken poetsen ed is geen bezwaar.

Frans

• RobW

Hier mijn persoonlijke mening.

Ik heb beide kasten gehad.

De STTNG heeft erg veel “flow”; je kunt de bal erg mooi rondspelen.

Veel humor en een must voor iemand die de serie waardeert.

De kast creëert een mooie sfeer, mooie lichtshow, geluid.

De “guns” zijn erg gaaf.

RS heeft ook veel humor. Groot nadeel vind ik dat de modes bijna steeds in dezelfde volgorde komen waardoor mn de 1e mode die in het begin geweldig grappig is, snel gaat vervelen (understatement).

De flow is wat minder.

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de STTNG.

Dit is wel een technisch monster. Indien technisch niet helemaal fit, kun je er een hoop storingen mee krijgen.

• Lieven

Ik heb er eentje staan voor 1050 Euro…!!!

Zelf op te poetsen, werkt wel goed verder, zonder foutmeldingen.

Groeten,

Lieven

Voor een fotootje kijk je best op

www.silverballgames.com

onder mijn persoonlijke collectie.

Het gaat over STTNG (2)… want er staan er 2 op mijn site.

• Webmaster www.fruity.nl

Ik heb ze beiden staan. Zelf vind ik de Roadshow nu na een jaar spelen nog steeds de leukste.

De modes van de Roadshow gaan aardig lineair (vooral in het begin). De eerste mode (New York) blijf ik leuk vinden om te krijgen. Het is iedere keer weer spannend om het record taxi hits te verbeteren (momenteel 15), daar zullen er zeker nog een aantal bijkomen :)

Hierna worden er door de afstanden door de ramps, popbumpers etc. ook steden overgeslagen, dus je krijgt zeker niet iedere mode ieder spel. Zo lineair is het ook weer niet.

Ik vind de modes op de STTNG saaier dan op de Roadshow. Het is iedere keer op de banen met witte pijlen schieten.

Bij Time Rift blijven ze aan en kan je de banen schieten wat je wil

Bij Q moet je snel een knipperende baan schieten en kan je er extra verlichten

Bij Asteroid Threat, hetzelfde als bij Time Rift, alleen de banen gaan uit

Worm Hole lijkt er ook weer heel veel op

etc.

Het schieten met de kanonnen in Battle Simulation gaat ook vervelen.

De Roadshow blijft mij meer boeien, er zitten veel verborgen dingen in die je pas na honderden spelletjes ontdekt. Diepe Rules.

Om een voorbeeld te noemen:

Normaal is het moeilijk om een bal in Red te schieten, omdat haar mond niet al te vaak open gaat. Als je een souvenir uit de bunker ophaalt en je ziet onderin het scherm $3 staan dan moet je snel de flippers indrukken om construction mania te krijgen i.p.v. een souvenir. Daarna zijn alle shots 3.000.000 waard. Doordat Red in deze mode heel veel wauw en oei zegt, gaat haar mond vaak open. Dus je schiet de bal dan zo snel en vaak mogelijk in de bunker. Als hij eruit komt richt je met de linker bovenflipper op haar mond.

Is maar een van de vele voorbeelden. Voor mij is de Roadshow de mooiste kast en ook iedereen vind hem het leukste spelen, door de koppen trekt hij aan.

De STTNG staat hier nog omdat ik een perfect exemplaar heb, zonder Neutral Zone schade etc. Daarom te mooi om weg te doen voor me.

Ik weet niet waar je woont (ik in Almere) maar je bent altijd welkom om eens een avondje te komen spelen in mijn Game-Room en zelf een oordeel te vellen. Misschien vind je 1 van mijn andere flipperkasten wel veel leuker!?

• Frans

Nou het is de roadshow geworden er stond er een bij mij in de buurt te koop en onze dochter vond die koppen zo leuk.

Veel snap ik op dit moment nog niet van het spel maar dat komt nog wel als ik er wat meer op gespeeld heb, het is ook mijn eerst dot matrix kast.

bedankt voor jullie reaktie

Frans

• Robert

Gefeliciteerd met u aankoop en veel flipperplezier :)

Mvg Robert