flippervereniging zoekt uw oude flipperkast

• frans

De Nederlandse Flipper Vereniging (NFV) is met ruim 1100 leden de grootste flippervereniging van Europa. De NFV heeft zich o.a. ten doel gesteld het flippererfgoed te koesteren en de flipperkast voor het nageslacht te bewaren. Flipperkasten worden daarom verzameld, opgeknapt, tentoongesteld en weer bespeeld op landelijke en regionale evenementen en wedstrijden.

Bent u uitgekeken op uw flipperkast? Doet uw flipperkast meer dienst als kapstok of tafel, in plaats van dat er op gespeeld wordt? Staat uw (defecte) flipperkast u eigenlijk enorm in de weg? Kortom: overweegt u uw flipperkast aan de straat te zetten of t.e.a.b. te verkopen?

De Nederlandse Flipper Vereniging hoort het graag als eerste.

Het zou zonde zijn als uw flipperkast bij het oud vuil belandt terwijl er een vereniging is waar veel mensen aan het flipperen nog heel veel plezier beleven. Het zou ook erg jammer zijn als de flipperkast waar u jaren op gespeeld heeft bij een handelaar belandt die een paar onderdelen gebruikt en de rest van de kast sloopt. Al is uw flipperkast in uw ogen waardeloos (omdat ie oud is of het niet meer goed doet), de leden van de NFV zijn er blij mee! Geprobeerd wordt om elke flipperkast te restaureren. Alleen als een flipperkast echt niet meer gerestaureerd kan worden, kan deze nuttig zijn voor onderdelen om andere flipperkasten mee op te knappen.

Donateurs worden uitgenodigd voor regionale of landelijke evenementen / toernooitjes, om te zien hoe hun oude flipperkast gerestaureerd is en welk plezier onze leden er van beleven

deze tekst kom je momenteel geregeld tegen op marktplaats? gewoon even opgooien hier? is eigenlijk elk flipperliefhebber hier wel happy mee ? “bv het zou ook erg jammer zijn als de flipperkast bij een handelaar belandt ?” Handel zelf niet in die dingen, maar weet wel dat heel flipperlievend belgie en nederland zeer happy mag zijn dat er nog handelaars zijn die de moeite doen om stock in te kopen, oude stock op te kopen etc? Mes snijdt, vind ik persoonlijk, hier aan 2 kanten? zo ga je langzaam maar zeker een deel pro en contra's krijgen? ik vind persoonlijk dat de jacht op leuke kasten nog altijd open moet blijven; wie eerst komt, eerst maalt,? iedereen haalt wel eens een leuk buit binnen, maar ziet ook soms een kast voor zijn of haar neus voorbijschieten? maar that's life? ben benieuwd wat jullie hier an vinden?

• koen

Mijn mening is : waar haal je nu in godsnaam een gratis kast vandaan?Een donateur?die moet ik nog tegenkomen.En wat is me nu dat voor een vraag?Iedereen ondertussen weet wel al dat deze kasten waarde hebben: voor de ene al meer dan voor de andere dat is waar, maar gratis?Ben zelf geen lid van de club maar wel een verzamelaar van deze kasten.Begrijp ook dat je zo weinig mogelijk probeert te moeten betalen voor een kast,daar ben ik het wel met eens,maar aan de andere kant probeert iedereen zijn kast voor het meest € te verkopen.Heb één ding geleerd, als je deze goedkoop wil vinden je deze niet vindt via het internet moet zoeken….

• Webmaster www.fruity.nl

Dit is 1 van de redenen waarom ik weiger om lid te worden van de NFV. Voor het donatieplan hadden ze ook het plan om met verenigingsgeld kasten te kopen. En dat heb ik gemerkt. Ik was meerdere keren de 1e kandidaat voor een flipperkast, verkoopt die persoon hem liever aan de NFV die een dag later met hetzelfde bod kwam, omdat deze vereniging de kasten met anderen deelt. Alsof ik hier thuis niet mensen mag laten kennis maken met de flipperhobby. 7 dagen in de week toegankelijk voor wie dan ook!

"Ik heb inderdaad al meerdere reakties gehad.

Onder andere van de NFV zelf die interesse hadden i.v.m het kastenplan.

Ik wacht even de NFV af.

Mocht dat niet lukken dan hoor je van mij."

Als je daardoor een paar keer naast het net vist om goedkoop aan een leuke flipper te komen, ga ik zeker geen lid worden ;)

• Richard

Hmmm. Irritant. Maar ik vind ook dat degene die hem verkoopt bij een gelijk bod moet zeggen: die het eerst komt die het eerst maalt.

Als hij dat niet doet is het niet eerlijk. Van de verkoper. Je kunt het de nfv dan niet aanrekenen.

• Frits

Laat het nfv lekker adverteren,de mensen die een leuke flipper aanbieden weten ook wel dat ze hem voor een normale prijs aan een ieder kunnen verkopen.

Ik ken diverse mensen die hun handel beslist niet aan nfv leden verkopen en er niet lid van zijn ivm commercieele belangen verstrengelingen van sommige leden.

Ik koop flippers van mensen die nog nooit van het nfv gehoord hebben,dus ze lopen mij niet in de weg.

• Michel

Flippervrienden,

Op het DPO2003 was de start van het kastenplan.

Het bestuur kreeg daar wat al te veel verwijten dat het te weinig had gedaan met het aanwezige kapitaal. Als optie werd toen besloten om zelf flipperkasten te gaan beheren. De rest is bekend: haalbaarheidsonderzoek, favoriete kasten etc.

Dat de NFV zich daarbij ook op “mijn markt” begeeft, lijkt mij logisch.

Er worden kasten gekocht en gedoneerd. Het principe: wie het eerst komt het eerst maalt is aan de verkoper om te hanteren. (schijnbaar is er een zeer overtuigende inkoper bij het NFV aan het werk).

Ik hoop in de toekomst van vele kasten te kunnen genieten die we in de vereniging beheren.

Michel

(lid)

• Alex

Kijk is voor de grap op www.ebay.de en zoek op flipper….zit vast wel een flipper bij voor rond de 50 euro :)

• Jaap valent

iedereen heeft recht op een voordeeltje dus ook de NFV. dus als de vereniging mensen probeert te overtuigen hun kast te doneren is dat volgens mij hun recht.

En in tegenstelling tot wat iemand hier beweerd: er zijn echt mensen die hun flipperkast gratis aan de NFV doneren, ik meen een stuk of 8 nu.

En als iemand liever zijn kast aan de NFV verkoopt ipv van aan jou is dat de schuld van de verkoper en niet van de NFV.

jaap (lid)

• koen

Dan kan ik maar één ding zeggen :proficiat.

• Luc Lemmens

En wat zijn de andere redenen?