Graag had ik u wat meer verteld over Visual pinball en het project dat ik nu lopende heb. Ikzelf heb altijd graag op flippers gespeeld als klein manneke maar de laatste tijd zijn flipperkasten echt in low supply mede omdat bally en williams geen kasten meer maken. Nu er is een online community dat tesamen met echte flipperspelers de pinball spirit in leven probeert te houden met een programma Visual pinball.
Met dit programma worden zelf flipperkasten gemaakt door creatieve mensen maar ook echte flipperkasten nagemaakt tot in de details. Het is natuurlijk niet het echte maar men kan er ook veel plezier aan beleven. Het spijtige is wel dat mensen altijd tegen hun eigen moesten spelen voor hun eigen highscores te verbeteren. Ik probeer hier verandering in te brengen. Ik heb een systeem geprogrammeerd waardoor mensen live na een pinball game hun highscores kunnen posten naar het internet om zo de top 100 of mischien top 10 te halen. Het project verloopt vrij vlotjes kwa functionaliteit maar pinball is zowat in de vergetelheid geraakt en het is moeilijk om mensen te vinden dat er nog interesse voor hebben en het dan ook nog willen ervaren op pc.
u vind de website op
http://www.t-raw.be/vpinball
Ik hoop dat u het interessant vind en hopelijk tot nog is
groeten
Kenny De Smedt aka Sunspot