Nieuwe producent van flippers

• Michel

Er is in Belgie een nieuwe producent opgericht die nieuwe flipperkasten gaat produceren.

Het bedrijf heet Noel BV.

Ze hebben een eigen stijl, een beetje Arti om het maar zo te zeggen.

Hun eerste prototype wordt momenteel getest.

Fotoos vind je hier:

http://home.pi.be/~leonb1/nieuwflip/nieuwflip.htm

Ik moet zeggen een fantastisch resultaat. Prijzen liggen wat lager dan gemiddeld, grotendeels omdat ze gebruik maken van een wat oudere (goedkopere) techniek die zijn kwaliteit heeft bewezen.

Michel

• Aeneas

Leuk hoor..

Effe voor de duidelijkheid: dit is geen nieuwe producent,

dit is 1 persoon die een Gorgar kast heeft opgekocht en ze

voor eigen gebruik heeft omgevormd tot iets anders..

Aeneas.

• Michel

Da's toch een beetje flauw Aeneas, je hebt het verklapt.

Ik vond hem zo mooi deze Artbeat, die mocht wel wat aandacht

Bovendien vond ik op de site van Leon geen link, en kwam ik er via een andere website op terecht.

Michel

• Andre

Zonde van die Corgar!

Corgar is een bijzondere flipper. Was de eerste sprekende flipper.

Hij had ook mooi artwork.

Dit doet mij een beetje denken aan het slopen van een VW kever om er een buggy van te maken. Een Buggy is leuk maar het kost je wel een mooie VW kever.

Andre

• Aeneas

tja tis maar hoe je het bekijkt..

van Gorgar zijn er tienduizenden gemaakt dus je komt ze nog voldoende tegen..

en als deze kast bv speelveldslijtage had en zodoende door geen enkele ‘verzamelaar’ gewild, dan is heb ik liever dat men ze op deze manier netjes opmaakt en een nieuw leven geeft dan dat ze bij een of andere opkoper in een magazijn staat en later voor onderdelen wordt gesloopt.

• Richard

Klopt. Leuk gedaan!

Wat voor technieken zijn hiervoor gebruikt? Hoe krijg je een design uit de computer groot genoeg om een kopruit en speelveld mee te maken?

• Michel

Ik snap ook niet dat er geen link op zijn website is naar deze fantastisch vormgegeven kast.

Hier mag je toch wel mee voor de dag komen?

Ik vind hem erg mooi.

Hoe istie gemaakt?

Michel

• Aeneas

Van wat ik me herinner, 1 a 2 jaar geleden heeft Leon een Gorgar aan deze persoon verkocht. De man werkt als grafisch vormgever en heeft dit helemaal op de computer ontworpen en laten afdrukken op mylar.

Ik had hem dan gevraagd of hij dat ook voor andere mensen wou doen (bv om zelf MM of IJ cabinet decals te maken) maar daar had hij absoluut geen interesse voor :-(

• Leon

Aeneas, heeft het bij het rechte eind, deze kunstenaar heeft dit gedaan voor zijn eigen plezier en wou een unieke flipper voor hemzelf , ik heb enkel de “ techniek” gedaan, dus de Gorgar even op punt zetten, dan het hele speelveld leeg maken en nadat dit opnieuw beplakt was met zijn ontwerp er alles terug opvijzen,

ik denk inderdaaad dat hij het niet zal doen voor iemand anders .. Zelf ga ik proberen hem te overhalen voor mijn een “ Richie Rich ” te maken , ik ben momen,teel aan het proberen goed foto's van deze uniek flipper te vinden .

Ik mag toch ook eens dromen , he gasten.. Leon

• Michel

Hi Leon,

waarom is er op je website geen aandacht voor dit meesterwerk?

Daarmee doe je dit work of art echt tekort.

Ik meen het. Ik vind de meeste flipperkasten echt stom. Ze worden volgezet met veelal nietszeggende plaatjes (afbeeldingen). In dit kader bezien vind ik Artbeat een verademing.

Michel