voltage lampvoet

• rick

hoi techneuten

Ik heb een vraagje betreffende een frankenstein, het volgende vraag ik me af ik heb er een nieuwe lamp ingedaan in het backboard een 89 die er ook in zat< denk ik > alleen die vliegt gelijk weer kapot. Ik heb de spanning op de voet gemeten en er staat 37.5 Volt op die voet is er iets mis mee of moet ik gewoon er een lamp met een hoger voltage inzetten het is trouwens de enige lamp op het backboard die gelijk weer kapot gaat en waar die hoge spanning op staat wie weet wat de oorzaak is ????

alvast bedankt voor de moeite rick

• rick

nog een paar lampjes onder het speelveld van het 89 type zijn gesprongen links boven in het speelveld de rest is oke dus wie weet of er inderdaad lampjes met een hoger voltage in moet dus die twee in het speelveld en die op het backboard die op het backboard zit trouwens achter de bliksemschicht op de kopruit folie en die twee andere op het speelveld zitten onder het plastic van het forrest als je er voor staat om te flipperen links boven

• Webmaster www.fruity.nl

In eerste instantie lijkt het er veel op dat een lipje van de lamphouder sluiting maakt met de + van een spoel. Begin daarom eens goed alle lamphouders in de ‘string’ van de gesprongen lampjes te controleren of deze nergens tegen aan komen.

• rick

nee dit is niet het geval ze zitten allemaal vrij

• epping

ook onder het speelveld???

• rick

ja ook onder het speelveld is alles vrij ik heb overal een spanning van 37.5 dus op 4 lampvoeten tw 1 op het backboard achter de bliksem en op drie lampvoeten links boven op het speelveld raar maar waar

• rick

jippie ik heb het gevonden het was een draadje van de lampen die met het opzetten van de kast tussen de kast en de plaat voor de pootbouten is beland aangedraaid en dus flink beschadigd was nieuw stuk ertussen en voila ik heb weer een normale spanning op de voetjes iedereen bedankt voor het meedenken met name active-pinball in moergestel

• paul www.active-pinball.nl

Thnx