Pitbull : Denk heeeel goed na voor je er een kast van koopt

• DaJoin

Hoi allen,

Volgens mij is het opzet van dit forum om mekaar te helpen en om goede raad uit te wisselen, en daarom wilde ik dit toch even kwijt :

Een tijdje geleden kocht ik een kast bij ene Pitbull (Antwerpen) . De kast zag er niet helemaal netjes uit, maar dat zou allemaal in orde gebracht worden; de kast zou nl. volledig schoongemaakt en technisch 100% OK geleverd worden (op een moment dat ik werken was, helaas).

De kast werd geleverd, en inderdaad, ze was netjes daar waar je heel makkelijk met een doek bij kan, maar al de rest was smerig. Ook was de kast alles behalve technisch in orde. Ik dus bellen naar die kerel, en een afspraak gemaakt om de kast te komen herstellen. Kerel geweest, doch kast niet hersteld. Na veel keer bellen opnieuw afgesproken, weer een hele tijd aan het lijntje gehouden, tot die kerel er een ander iemand bijhaalt die komt vaststellen dat er een aantal stukken dringend aan vervanging toe zijn. Opnieuw gebeld, gevraagd hoe we nu die stukken gingen omwisselen, weer een tijdje aan het lijntje gehouden, niets meer gehoord.

Van de persoon die in opdracht naar de kast was komen kijken kreeg ik een heel verhaal te horen ivm de geschiedenis van mijn kast. Bleek dat die Pitbull in het flippermilieu de naam had nogal een oplichtertje te zijn, en dat ik zeker niet de eerste was die op deze manier met hem had kennis gemaakt, en dit wilde ik gewoon effe met jullie delen.

BTW : om aan te tonen dat ik niet iedereen die me geld kost zomaar zwart zit te maken : een tijdje geleden is de kerel van Active Pinball een kast van me komen herstellen, en deze doet het nog steeds prima …..

• pascal

koop nooit een flipper zonder dat je hem hebt gezien en hebt gespeeld.

als ze beloven de kast te poetsen en herstellen, eerst kijken als hij gepoetst en hersteld is en daarna betalen.

welke kast was het? wat moest hij kosten?

• Aeneas

Voor wat ik over Pitbull heb gehoord is hij geen oplichter - maar iemand die pas vorig jaar exploitant is geworden..

Van andere exploitanten in ‘t antwerpse heb ik erover gehoord dat de situatie is eerder zo dat men hem heeft opgelicht: hij zocht kasten om zijn exploitatie te beginnen, en heeft zo een lot aantal kasten met problemen veel te duur gekocht (bv 2 BSD’s zonder magneet assy, een RS zonder eddy sensor printjes, Corvette zonder racetrack, enz).

De man kent technisch niet zo veel van flippers, weet gewoon niet waar hij moet naar kijken als hij iets inkoopt. Op de Collector Fantasies beurzen stond hij met kasten (vnl videokasten) die niet van hem zijn, die waren van een bedrijf waar hij mee samen werkt.

Dat de kast enkel gepoetst was waar je bij kon - tja, maar verwacht jij echt van een exploitant dat hij alles van het speelveld demonteert en oppoetst ?

Dat is iets wat je enkel van verzamelaars verwacht, of van handelaars met een mooie showroom waar je ook een pak meer betaalt.

• DaJoin

Ik weet het wel…

Ik had de kast gespeeld en gezien, had een paar opmerkingen ivm de staat waarin hij verkeerde, maar dat zou allemaal opgelost worden tegen de tijd dat de kast geleverd zou worden. Het was echter ofwel de kast brengen op een moment dat enkel mijn vrouw thuis was, of er nog een tijdje op wachten, vandaar de eerste optie.

Ik moet toegeven dat die kerel van Pitbull nog wel geprobeerd heeft om de kast in orde te krijgen bij mij ter plekke, maar daar bleek al snel dat een mooi koffertje met knap gereedschap niet altijd wil zeggen dat je ook echt iets van flipperkasten kent, laat staan dat je in staat bent om ze te herstellen …

Oh ja, de kast was een RS (eentje die verdacht veel lijkt op de kast die Aeneas vermeldde ….) , en ik betaalde er 1050 Euro voor, volgens mij min of meer de prijs voor een RS in zeer redelijke staat .

• Aeneas

Zal wel dezelfde RS zijn want die man heeft echt nog niet zoveel kasten verkocht voor zover ik weet.. ik denk dat jij de eerste partikulier was aan wie hij een kast verkocht. (en de rest die hij had zijn naar een buitenlandse handelaar gegaan die ze in lot heeft gekocht).

Ik heb over die RS en andere kasten gehoord omdat hij bij mij kwam vragen of ik aan die eddy sensor printjes kon raken. Toen hij de prijs hoorde bij bestelling uit de USA begon hij al te mompelen dat die kast hem dan meer ging kosten dan voor wat hij ze verkocht had.

Ik herinner me nog enkele details maar ga geen namen noemen of er verder op ingaan.. dacht wel dat hij bv die BSD magneet heeft gekocht van dezelfde handelaar die hem de BSD's zonder magneet had verkocht….

• pascal

wie is dat eigenlijk die pitbull?

• mushroom-amusements.com

Hallo,

Hierbij een woordje van “de persoon die in opdracht naar de kast was komen kijken”.

Ik ga hier proberen om tegen zo weinig mogelijk schenen te stampen wat me in 't algemeen niet zo goed lukt, maar alla, hier gaan we dan ….

Ik krijg een call van een bevriend operator die me vraagt om een RS te gaan fixen die een vriend van hem verkocht had en waar er nu problemen mee waren .

Op dat moment wist ik totaal niet wie die vriend was en wat heel de historie erachter was .

Ik kom daar toe en vind er een RS in een niet zo appetijtelijke staat, de flipper was gepoetst op bereikbare plaatsen and that's it, blijkbaar was er daar al een tijdje één en ander aan de gang over de boardjes die de Eddy sensoren aansturen, boardjes getest, eentje werkte perfect, het tweede kon je heeeeeel nauw afregelen en werkte dan ook (waarschijnlijk maar voor beperkte tijd) en het derde was volledig kapot.

Dat gezegd tegen die klant (Dajoin) en er een beetje staan mee praten, klant had RS 1050 Euro betaald en was beloofd geweest dat voor dat geld de flipper volledig opgepoetst en in orde ging zijn .

Wat er precies afgesproken is tussen beide partijen weet ik ook niet, goed, ik thuisgekomen, bevriende operator opgebeld om te zeggen dat RS nog niet in orde was en wat het probleem was, die floot tussen zijn tanden, gaf me een verhaal dat “Pitbull” (dat was het eerste wat ik ooit van Pitbull hoorde) die flipper redelijk duur ingekocht had en er nu reeds verlies op maakte .

End of story voor mij .

Ik heb IMO nooit beweerd dat Pitbull een oplichter was, ik kende het bestaan van Pitbull zelfs niet toen ik bij Dajoin toekwam voor de reparatie, ik heb pas achteraf horen vertellen dat Pitbull nogal “naief” kasten kocht in goed vertrouwen en nog al eens zijn vingers verbrandde .

Aan de andere kant, you get what you pay for, een RS voor 1050 Euro is weinig, bij mij kost een RS minimum 1500 Euro, maar dan ziet hij eruit als een plaatje en ben ik zeker dat de zijkanten ook onbeschadigd zijn . Mijn eigen RS staat momenteel ook te koop en die gaat zelfs voor 1500 Euro niet weg ! (voor degenen die er ook maar aan denken om commentaar te geven op mijn prijzen, gelieve eens prijzen te checken op arcadia.nl of een paar andere Nederlandse sites……….. toch nog tegen schenen gestampt zeker ?? :) .

Dus, is Pitbull een oplichter ? IMO niet, hij had beter de kast gewoon teruggenomen als het niet was wat Dajoin er van verwachtte, but otoh, wat is er tussen beide partijen concreet afgesproken ? We zullen het nooit weten denk ik .

Waar het op neerkomt is : koop niet zonder gezien te hebben, en ik weet het hoor, het jeukt om je speeltje thuis te staan hebben, maar “geshopt” betekent voor iedereen iets anders en als je zelf gaat kijken terwijl je je $$ nog hebt is het simpeler dan achteraf .

Dajoin, mijn aanbod om je kast piekfijn te shoppen zoals uitgelegd op mijn homepage geldt nog steeds hoor ! ;)

• DaJoin

Even ter verduidelijking : U (mushroom) heeft zeker niet gezegd dat de pitbull een oplichtertje was, dat was mijn eigen conclusie. Misschien dat ik dat in mijn samengevatte relaas niet genoeg heb uitgelegd, waarvoor mijn excuses dan.

Enne, bedankt voor het aanbod van het shoppen nog ;)

• pascal @ FlipperFarm.be

en een roadshow shoppen valt niet mee.

daar is flink wat werk aan