Michel schreef:
>
> Marijke,
>
> hoe krijg je die strakke lijnen om decals en zo.
>
> Mooi rond lukt toch niet met een penseel.
> Gebruik je daar een pen (met een mal) voor of zo?
>
> Michel
Michel,
Een volledig cirkel heb ik nog nooit hoeven repareren, wel een deel en
dat deed ik idd wel met een kwastje, daar contour van vervaagde gedeelte te zien was. Wat ik te dik had aangezet corrigeerde ik dan met een sonde.
Ik realiseer mij dat hoe het was ik in ieder geval het nooit zo meer terug krijg, maar wel behoorlijk in de buurt. Met een pen lees edding op speelveld, heb ik nooit goede resultaten behaald. Misschien een mal maken van papier of iets wat geen verf absorbeert, welke je met een passer hebt “uitgemeten” is misschien een optie. Rechte lijnen heb ik of uit het handje, zie cirkel dus niet helemaal vervaagt, of ik trok een lijn met potlood en lineaal en verfde het in. Weggeslijten lijnen of delen daarvan voor scoops, trek ik met kwastje “gewoon”.
Een mal is in deze denk ik ook een goede optie. Je hebt van die mallen welke gebruikt worden bij wiskundeles met rondejes en driehoeken e.d. erop.
Even voor de duidelijkheid, heb zelf nooit een volledige decal, wegens tot op het bot eraf, hoeven in te verven. Dus mijn reparaties aan speeldveld betrof slijtages of weggesprongen stukjes in rond insert decals.
Groeten
Marijke