sttng trage kanonen

• leo

Hallo

Mijn STTNG heeft een probleem met de kanonen, Ze werken gewoon en schieten af maar ze gaan heel traag tot je de bal afschiet, dan gaan ze op normale snelheid.

Verder als het kanon draait {traag} hebben de flippers ook geen kracht. Het lijkt me een spaningsprobleem, Waar moet ik het in zoeken.

B.V.B.D. Leo

• .

te zware ballen gebruikt :-)

• Marijke

schreef:

>

> te zware ballen gebruikt :-)

Auteur met naam onbekend,

Flauwe opmerking, wel leuk geweest incombinatie met een zinvolle suggestie.

Marijke

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Controleer de Home en Mark switches.

Deze zitten niet in de switchtest maar alleen in de LAUCHER test.

succes.

• Richard

Goed idee om dat te checken, maar dat verklaart echter niet dat de flippers dan geen kracht hebben.

Ik weet dat bij mijn STTNG de kanonnen trager gaan als er een bal in ligt (lees: als de opto in het kanon bediend is), maar bij mij gaan de flippers wel op volle kracht. Vergelijk de snelheid/traagheid van de kanonnen eens met een andere STTNG. Misschien is dat juist normaal, maar het flipperprobleem niet. Is het bij beide kanonnen dat de flippers zwak zijn? (ik kan me voorstellen dat het alleen opvalt tijdens final frontier, maar dan draaien ze beide)

Check ook eens de bedrading. Als de bedrading kapot is (en dat wil nog wel eens gebeuren met de STTNG) komt dat misschien ergens tegenaan (2 draadjes die half tegen elkaar aanliggen, wat juist gebeurt tijdens het draaien) Als dat zo is, moet je het kunnen zien.

Ik denk dat je sowieso bij de bedrading bij de kanonnen moet kijken.

Succes!

• leo

hallo

Het vergelijk heb ik al gemaakt dit is bij mijn sttng dat de kanonnen er traag zijn.

En de kabelbomen zijn al vernieuwd, ik dacht zelf ook dat dit het probleem was.

Het rare is dat zo gauw je de bal afschiet het kanon sneller gaat draaien beide hebben dit probleem. Als het kanon rechts draait heef de linker flipper geen kracht.

en linker kanon rechter flipper geen kracht vreemd maar waar.

grt Leo

ps ik heb de ballen gewogen en zijn net zo zwaar als van elke andere kast. hahahaha