verlichting vector uitgevallen

• epping

ja dat denk ik ook ja

• patrick

wat je moet doen bij brommende squawk & talk borden is bij connector j1 pen 14 en 15 doorverbinden.

niet met een draadje doorverbinden,maar aan de achterzijde van het bord een druppel tin laten vloeien van pin 14 naar 15

succes

• patrick

hans toch,bij bally xenon en vector worden de lampjes in de kop aangestuurd.(sw illumination) het looplicht,en de lampjes achter de 2e kopruit.

moet jij toch weten als oude bally techneut hahaha.

• Richard

Ho wacht even, waar hebben we het over?

De GI is wel degelijk wisselspanning zoals Hans zegt, maar de Feature lamps (aangestuurde lampjes) hebben een PDC (DC spanning die niet wordt afgevlakt)

BTW: een verbrande connector heb ik bij een oude Bally nog nooit meegemaakt. Voornamelijk Williams met dat probleem.

• Richard

Zou je dan niet een brom horen “door het geluid heen”?

Ik begrijp hier dat er helemaal geen geluid is behalve die brom.

Is dat zo (helemaal geen geluid)? Dan testpunten meten: 5V, -5V, en 11,5V.

Start de print goed op? (5x knipperen). Zoja zal het aan het versterker gedeelte liggen, zonee geeft het aantal knipperen aan wat er kapot is/ kan zijn.

Er zijn ook 2 potmeters: 1 voor de spraak, en 1 voor de pingels. Als je daar aan draait wordt de brom dan harder/zachter? Dat zou er op duiden dat de verterker goed is.

• Hans (Flipperwinkel.NL)

ik dacht dat het om de GI ging

als het om de looplichten gaat klopt het wat je zegt.

• Hans (Flipperwinkel.NL)

uhm….

verbrande connectoren komen bij bally zo mogelijk nog vaker voor dan bij williams.

en dan dus die op de voeding waarbij vooral die lange 20pens connector altijd het ergste er aantoe is.

voor de rest. Yes.

GI is AC en de gestuurde lampen allemaal DC

• epping

het lampje van de geluidkaart blijft continue branden

het hoort dus te gaan knipperen maar dat doet hij dus niet

• FlipperZ & BoyZ toyZ

das ook al niet erg lekker

bovendien is de Say It Again een rotding om te repareren.

En vaak duur, ik heb al meegemaakt dat alle eproms kapot waren.

• patrick

de ‘'say it again ’' (echo) module zit alleen in een centaur.