prijscatalogus

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere juist weer niet.

De bezitters van een mooie MM zullen die namelijk niet meer wegdoen.

De kasten die vroeg uit exploitatie kwamen en dus in topstaat zijn nu langzaam allemaal op een definitieve plaats bij een verzamelaar terecht gekomen.

De enkele kast die nu nog van eigenaar verwisseld is in de regel ronduit bagger.

En de prijs van een bagger MM is nog altijd 3500 euro……….

Mocht je ooit een echt mooie MM tegenkomen dan denk ik niet dat je die voor 5000 kunt kopen.

De prijzen zakken…..

de kwaliteit ook en dat wordt inderdaad alleen maar minder.

• Bart

Voila !

Just my point, ik citeer : De kasten die vroeg uit exploitatie kwamen en dus in topstaat zijn nu langzaam allemaal op een definitieve plaats bij een verzamelaar terecht gekomen.

Mijn kast is vroeg uit exploitatie gekomen vandaar ook de iets hogere prijs indertijd, maar ja, ze was mint, dus wat wou je dat ik deed ?? :))

Ik ben een verzamelaar, maar kom nu tot de constatatie dat ik bijna niet meer op mijn flippers speel, dus tijd om de collectie uit te dunnen .

Prijzen van mooie (minte) MM's rijzen de pan uit, 6 a 7000 Euro is bij wijze van spreken al normaal, tenzij je er eentje wil met allerhande beschadigingen, die speelt net hetzelfde hoor, maar da's aan de koper om dat uit te maken .

Enne… dromers die voor een schijntje willen kopen krijg ik dagelijks aan de deur hoor .

• Richard

Zoo heeee!!!!

6 a 7000 (euroos!) voor een MM in perfecte staat. Da's een boel geld. Ik houd de mijne nog maar even vast…..

• Lieven

Bart…

Ik vind wel dat je ietsje overdrijft in je prijsstelling betreft.

Een prachtig mooie MM (MINT) gaat in de USA net weg voor 6000$.

Er zijn altijd wel dromers, zoals deze :

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=13725&item=6130999035&rd=1

7000 Euro, wat volgens jou de prijs is,zou dan 9100$ zijn.

Het is heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik een MM voor dat geld zien gaan heb op ebay USA.

Laatst stond er een MINT Cactus Canyon te koop voor 6800$. Zelfs deze was niet verkocht.

Al bij al… iedereen geeft wat het hem waard is.

Greetz,

Lieven

Bart schreef:

>

> Voila !

> Just my point, ik citeer : De kasten die vroeg uit

> exploitatie kwamen en dus in topstaat zijn nu langzaam

> allemaal op een definitieve plaats bij een verzamelaar

> terecht gekomen.

> Mijn kast is vroeg uit exploitatie gekomen vandaar ook de

> iets hogere prijs indertijd, maar ja, ze was mint, dus wat

> wou je dat ik deed ?? :))

> Ik ben een verzamelaar, maar kom nu tot de constatatie dat ik

> bijna niet meer op mijn flippers speel, dus tijd om de

> collectie uit te dunnen .

>

> Prijzen van mooie (minte) MM's rijzen de pan uit, 6 a 7000

> Euro is bij wijze van spreken al normaal, tenzij je er eentje

> wil met allerhande beschadigingen, die speelt net hetzelfde

> hoor, maar da's aan de koper om dat uit te maken .

>

> Enne… dromers die voor een schijntje willen kopen krijg ik

> dagelijks aan de deur hoor .

• Andre

Maar € 6000 zul je denk ik nooit voor een MM krijgen.

Dat is omgerekend naar ouderwetse guldentjes zo'n 13.000,- guldens!

Zou mij verbazen hoe mooi hij ook is.

Als je zo'n flipper in goede staat wilt hebben kun je altijd wachten tot iemand er vanaf moet omdat hij geld nodig heeft of omdat hij hem van zijn vriendin niet meer in huis mag hebben. Is vervelend voor wie het betreft maar wel leuk voor degene die wel geld heeft.

En er zijn zelfs dan nog niet zoveel mensen die 3500 euro neertellen. De meesten zijn gewoon dromers!

• Bart

Lieven schreef:

>

> Bart…

> Ik vind wel dat je ietsje overdrijft in je prijsstelling

> betreft.

> Een prachtig mooie MM (MINT) gaat in de USA net weg voor 6000$.

> Er zijn altijd wel dromers, zoals deze :

> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=13725&item=6130999035&rd=1

>

> 7000 Euro, wat volgens jou de prijs is,zou dan 9100$ zijn.

Kijk, *hier* ben je verkeerd !! Wij Europeanen kunnen inderdaad rekening houden met de wisselkoers die momenteel heel gunstig is voor ons, maar voor de Amerikanen is $1000 gewoon $1000 en in theorie ook het equivalent van 1000 Euro .

>

> Het is heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik een MM voor dat

> geld zien gaan heb op ebay USA.

> Laatst stond er een MINT Cactus Canyon te koop voor 6800$.

> Zelfs deze was niet verkocht.

Tja, als het druppelt in Nederland/Belgie, dan regent het in, euhm, Chicago, maw wat nu aan de hand is in Chicago waait wel naar hier over ook ! Wij waren hier indertijd allemaal aan het lachen met die gekke Amerikanen toen daar de eerste IJ's, TZ's en TAF's voor meer dan $1000 verkocht werden, terwijl wij hier een TAF 15.000 BEF (375 Euro) betaalden en verkochten volledig opgepoetst voor een 500 Euro !

>

> Al bij al… iedereen geeft wat het hem waard is.

>

Zo is het, en iedereen vraagt ook wat hij hem waard is, als ik morgen per ongeluk een minte MM kan kopen voor 100 Euro ga ik hem niet voor het dubbele verkopen hoor . Niemand gaat dat doen, maar je hebt hier wel de moraalridders die vinden dat je dat wel moet doen, tot zij eens per ongeluk een MM kunnen kopen voor 100 Euro natuurlijk !

Leef en laat leven, niemand houdt toch een revolver tegen je hoofd ?? Wil jij $10.000 geven voor een MM en heb je er het geld voor, dan waarom niet ?? Moest ik de dingen opnoemen die ik ooit al teveel betaald heb maar daar geen graten in zag omdat ik het mooi vond en de prijs waardig , Internet is te klein !! (allezja … ;)

• flipper

Bart schreef:

>

> Lieven schreef:

> >

> > Bart…

> > Ik vind wel dat je ietsje overdrijft in je prijsstelling

> > betreft.

> > Een prachtig mooie MM (MINT) gaat in de USA net weg voor

> 6000$.

> > Er zijn altijd wel dromers, zoals deze :

> >

> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=13725&item=6130999035&rd=1

> >

> > 7000 Euro, wat volgens jou de prijs is,zou dan 9100$ zijn.

>

> Kijk, *hier* ben je verkeerd !! Wij Europeanen kunnen

> inderdaad rekening houden met de wisselkoers die momenteel

> heel gunstig is voor ons, maar voor de Amerikanen is $1000

> gewoon $1000 en in theorie ook het equivalent van 1000 Euro .

> >

> > Het is heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik een MM voor dat

> > geld zien gaan heb op ebay USA.

> > Laatst stond er een MINT Cactus Canyon te koop voor 6800$.

> > Zelfs deze was niet verkocht.

>

> Tja, als het druppelt in Nederland/Belgie, dan regent het in,

> euhm, Chicago, maw wat nu aan de hand is in Chicago waait wel

> naar hier over ook ! Wij waren hier indertijd allemaal aan

> het lachen met die gekke Amerikanen toen daar de eerste IJ's,

> TZ's en TAF's voor meer dan $1000 verkocht werden, terwijl

> wij hier een TAF 15.000 BEF (375 Euro) betaalden en

> verkochten volledig opgepoetst voor een 500 Euro !

> >

> > Al bij al… iedereen geeft wat het hem waard is.

> >

> Zo is het, en iedereen vraagt ook wat hij hem waard is, als

> ik morgen per ongeluk een minte MM kan kopen voor 100 Euro ga

> ik hem niet voor het dubbele verkopen hoor . Niemand gaat dat

> doen, maar je hebt hier wel de moraalridders die vinden dat

> je dat wel moet doen, tot zij eens per ongeluk een MM kunnen

> kopen voor 100 Euro natuurlijk !

> Leef en laat leven, niemand houdt toch een revolver tegen je

> hoofd ?? Wil jij $10.000 geven voor een MM en heb je er het

> geld voor, dan waarom niet ?? Moest ik de dingen opnoemen die

> ik ooit al teveel betaald heb maar daar geen graten in zag

> omdat ik het mooi vond en de prijs waardig , Internet is te

> klein !! (allezja … ;)

Dit is zo klaar als helder water!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En deze van 375 euro!!!! zelfs nu nog: wie zoekt die vind…………………..

• Richard

Blijft een boel geld. Je kunt ook je MM te koop zetten voor een ton, maar dat is hij niet waard. Eur 100 is al net zo belachelijk de andere kant op. En Eur 6000 vind ik hem ook niet waard. Bij lange na niet.

Ik blijf het raar vinden dat je er aan de ene kant voor kiest om de kast niet voor Eur 100 te verkopen als je dat er voor hebt betaald (dan ga je “wel” uit van de huidige marktwaarde), maar aan de andere kant wil je wel 3500 hebben voor een CV “omdat” deze jou zoveel heeft gekost. Dan vind ik ook dat je dan ook voor de huidige marktwaarde moet gaan. Het is voor een koper geen reden om zoveel geld te moeten betalen alleen omdat jij er zoveel aan hebt uitgegeven.

Maar ik wens je veel succes om een gek te vinden die het er voor geeft.

• Andre

Gelukkig doet de markt zijn werk.

Ik zie dat voor bijna alle flippers de prijzen aan het zakken zijn.

Mensen die absurt hoge prijzen voor een flipper vragen raken hem echt niet kwijt.

Zo zag ik bijvoorbeeld in Rosmalen iemand een Prospect van Sonic proberen te verkopen voor € 1600,-

Let op, dat is een mechanische Spaanse flipper uit 1977 die alleen maar zo duur was omdat Laurel en Hardy er op stonden!

Normaal doet zo'n Spaans flippertje 100 Euro!

Maar die werd toch mooi niet verkocht.

Mensen zijn dus niet gek.

Andre

• Bart

Andre schreef:

>

> Gelukkig doet de markt zijn werk.

> Ik zie dat voor bijna alle flippers de prijzen aan het zakken

> zijn.

> Mensen die absurt hoge prijzen voor een flipper vragen raken

> hem echt niet kwijt.

> Zo zag ik bijvoorbeeld in Rosmalen iemand een Prospect van

> Sonic proberen te verkopen voor € 1600,-

> Let op, dat is een mechanische Spaanse flipper uit 1977 die

> alleen maar zo duur was omdat Laurel en Hardy er op stonden!

> Normaal doet zo'n Spaans flippertje 100 Euro!

> Maar die werd toch mooi niet verkocht.

> Mensen zijn dus niet gek.

>

Sommige wel, en ik reken mezelf erbij .

Sommige mensen willen overal het onderste uit de kan halen en “proberen” overal dingen te kopen met lowball offers te maken, vroeg of laat lukt dat dan meestal ook, andere mensen zien iets moois staan, vinden het wel veel geld, maar kom “een mens leeft maar één keer” . Ik reken mezelf tot de laatste groep .

Het staat iedereen vrij om op RGP de zoektermen BBB en Bart Baeyens in te geven, daar ga je zien dat ondergetekende zijn hele collectie (waaronder oa TAFG) zocht te verwisselen voor één BBB !!

Was BBB dat waard ?? Nooit !! Maar ik vond het hem wel waard ! Zou ik er nu spijt van gehad hebben ?? Waarschijnlijk wel, maar we zullen eerst zien hoe de nieuwe BBB's eruit zien als ze überhaupt al gemaakt worden .

>Ik blijf het raar vinden dat je er aan de ene kant voor kiest om de kast niet voor >Eur 100 te verkopen als je dat er voor hebt betaald (dan ga je “wel” uit van de >huidige marktwaarde), maar aan de andere kant wil je wel 3500 hebben voor een >CV “omdat” deze jou zoveel heeft gekost. Dan vind ik ook dat je dan ook voor de >huidige marktwaarde moet gaan. Het is voor een koper geen reden om zoveel geld >te moeten betalen alleen omdat jij er zoveel aan hebt uitgegeven.

>Maar ik wens je veel succes om een gek te vinden die het er voor geeft.

Nogmaals, ik zie iets moois en ik wil het hebben, kost dat nu 3500 Euro voor een perfekte CV met een hele rits NOS onderdelen én de scrolls ipv de normale 2700 Euro voor een exemplaar met hier en daar een krasje en een leven in café's achter de rug, wel dan ga ik toch voor die van 3500 Euro, iedereen denkt zo niet waarschijnlijk en dat is ook de vrije keuze van iedereen, die mensen gek noemen is weer een ander paar mouwen !

Ik probeer mijn CV niet te verkopen aan 3500 Euro omdat hij mij “teveel” gekost heeft, ik vraag er zoveel voor omdat ik ook niet blind ben en ook zie hoe de 2700 Euro kostende CV's eruit zien (enkele uitzonderingen niet te na gesproken) het staat iedereen vrij om te blijven jagen en zoeken achter dat ene “koopje” of gewoon the easy way te gaan en een duurdere te kopen te kopen . Hoeveel kost een CV eigenlijk bij Arcadia of een andere vergelijkbare dealer ? Wordt er effektief een prijs gegeven, of is het het alom bekende prijzen “vanaf” maw veel geld voor een goed doorleefde machine en nog veel meer voor eentje die er een beetje treffelijk uitziet ? Voor veel mensen die niet hun leven slijten op Marktplaats en RGP is het ook belangrijk om iemand te hebben om de boel te komen fixen eens het juweeltje niet meer werkt, mensen weten ondertussen dat ik ter plaatse kom repareren (dus geen gesleur met defekte kasten zoals bij sommige andere dealers) en dat ik ook mijn woord houd .

Dus, nogmaals, het staat iedereen vrij te vragen en te geven wat hij wil voor een flipper, wil jij (jullie) blijven koopjes zoeken is dat jullie volste recht, wil je gewoon een mooie flipper en geen problemen dan koop je bij een dealer, wil je daarbovenop ook nog eens een minte kast met zo goed als geen verleden dan betaal je meer .

As easy as that ! :)