shakermotor apollo 13

• Micha de Vries

Ik heb pas een apollo 13 flipperkast gekocht maar de shakermotor werkt niet. Heeft iemand een elektrisch schema oid waarop staat hoe en met welke spanning hij wordt aangestuurd?

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Kijk eerst eens in de instellingen of de shakermotor wel aanstaat.

• Micha de Vries

Hij staat aan in het instellingscherm. Maar als ik hem via dit zelfde scherm test krijg ik geen spanning op de motor en ook niet op het printplaatje die er vlakbij zit. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar die twee draden (rood/geel en paars naartoe gaan en wat voor een spanning erop komt te staan als hij werkt.

• Hans (Flipperwinkel.NL)

De werkspanning is 5volt gelijkspanning.

De bedrading loopt naar een klein print onderin de kast en vervolgens verder naar de grote onderste print boven in de kop

Ik moet even opzoeken in de handleiding waar precies.

Strakkies……

• Micha de Vries

Kijk, hier heb ik wat aan. Ik neem aan dat de rood/gele de plus is? Ik zal er extern eens spanning op zetten, kijken wat er gebeurt. Alvast bedankt.

• epping

kijk uit voor je vingers :-)

misschien zijn de koolborstels wel versleten

• patrick

de kap er af nemen en kijken of de draden niet los zitten of afgebroken bij de aansluitlip,heb dit zelf al meerdere malen meegemaakt.

succes

• Micha de Vries

Hij werkt weer !!!! Er bleek een draadbreuk in de voeding te zitten. Het was wel even gokken welke spanning erop moest. De schema's van SEGA zijn bijna niet te lezen. Uiteindelijk kwam ik op +/- 50 V uit. Nieuwe draad erlangs leggen en voila. De kast stuitert nu wel de hele kamer door, maar ja… Iedereen bedankt voor de tips.

Micha