haha, heb je dit al gezien?

• frans

net gevonden op een belgische site

http://www.yezzz.com/auctions/6065725.html

de dag dat ze zo veel geld gaan opbrengen gaan ze toch wel echt ALLEMAAL de deur uit hier?

een typische voorbeeldje van gouden-contact-flipperkassies?

nog iemand zo leuke prijzen moeten aanhoren voor een flipperkast?

greetz

frans

• Aeneas

Deze week iemand gebeld die een Fireball te koop had.

deux-mille euros svp.

Ik heb hem vriendelijk bedankt.

• Michel

Ken uw klassieken!!!!

Jammer dat er hier zo weinig kenners zijn op dit forum.

Frans is er daar een van helaas.

Wat hij niet weet is dat er maar weinig van deze revolutionaire kast zijn gemaakt en nu nog werkend zijn.

Daarnaast zijn er 3 vooruitstrevende droptargets gebruikt in dit ontwerp. Niet naast elkaar geplaatst notabene!!!. Dit in combinatie met een multi-colour playfield en 3-ball spel! Het ontwerp door Art Stenholm mag er wezen. Daar komt bij dat Art kort na het in productie gaan van deze kast overleden is. Art Stenholm en Norm Clark (mede-vormgever) zaten samen in de auto die nabij de Williams-fabriek is verongelukt.

Dus kopen deze kast slechts 1800 euro.

Trouwens: maar weinig kasten hebben 4 popbumpers en een zo leuk uitgekeind ontwerp van de talentvolle en te vroeg overleden ontwerpers.

Indien de backglass in de linkerbeneden-onderhoek een kleine baby-bever afbeelding heeft met de initialen B.E. daaronder ben je helemaal binnen. Die kasten zijn een veelvoud waard van 1800 euro.

Kopen kopen kopen.

Michel

• Robert

Dit wist Frans nog niet, maar hoe weet jij het dan?

• Michel

Hi Robert,

ik heb veel contact met de heer Duim.

Een welbekende in flipperkringen.

Misschien heb je hem wel eens gezien, beetje dikkig en een gladde kale kop.

Michel

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Nog steeds zie ik geen enkele reden voor deze waanzinnige prijs.

Let wel, de unieke kanten van de kast staan niet ter discussie, alleen de prijs.

Prijzen zijn een kwestie van vraag en aanbod, niemand is buitengewoon geboeid in een dergelijke oude kast dat hij/zij er een dergelijk bedrag voor zal neerleggen.

Helaas zijn erg veel verkopers nogal overtuigd van hun artikel en worden te pas en vooral te onpas kasten als “uit 1950, antiek, collectorsitem” enz. enz. aangeboden.

Enige tijd geleden was er nog een verkoper die in de vaste overtuiging was dat zijn kast (een Mr. & Ms. Pac-Man) 1500 euro waard was.

Mensen lopen regelmatig mijn winkel in om hun kast te koop aan te bieden (meestal ouwe EM kasten uit midden jaren 70)

Het is zeer teleurstellend voor ze om te horen te krijgen dat een dergelijke kast rond de 150 euro waard is (enkele kasten uitgezonderd)

Of bij een beschadigde kopruit (“tis maar een klein randje wat bladderd hoor”) ze het ding beter kunnen korthakken.

Pas nog een Silverball Mania werkelijk volledig blank houten speelveld ontmoet, ik “mocht” de kast overnemen voor slechts 250 euro. (de mpu was uiteraard ook een en al championaangroei)

Ik krijg trouwens ook het idee dat sommige mensen gewoon de verschillen niet weten tussen een jaren 90 kast of een willekeurige simpele EM kast.

Ze zien op Marktplaats prijzen voorbij komen van 1500 tot wel 5000 euro voor flipperkasten en denken dat hun kast dan ook zoiets waard is.

Dus…tis beslist een unieke kast maar wat ie waard is…………

De uiteindelijke verkoopprijs zal het antwoord zijn.

• Lieven

Als dit zo een koopje is… waarom wacht je dan Michel ??

Of ben je zo goed van aard dat je het iemand anders gunt ??

Greetz,

Lieven

• Robert

Dat vroeg ik mij ook al af…

• frans

nou… de meeste oude meesters zijn al overleden, of zitten op het randje van … maar dat wil nog niet zeggen dat die dingen zo prijzen gaan krijgen;

jammer genoeg weerspiegelen wij het kleine nederland en belgie aan de grootheidswaanzinprijzen (woord voor scrabble?) van amerika…

alhoewel ik mijn twijfels heb dat die kast daar ook dit bedrag gaat opbrengen…

trouwens michel, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt voor die afbeelding…

zal straks eens op mijn eager beaver gaan kijken; (ja… ik heb er ook eentje… hier, via marktplaats… 250 euro)

maar in ieder geval… het is niet aan mij besteed om hier zulke bedragen voor neer te tellen, maar wie weet… misschien de ‘happy few’ die dit kunnen opbrengen…

kopen kopen kopen haha

Michel schreef:

>

> Ken uw klassieken!!!!

>

> Jammer dat er hier zo weinig kenners zijn op dit forum.

>

> Frans is er daar een van helaas.

>

> Wat hij niet weet is dat er maar weinig van deze

> revolutionaire kast zijn gemaakt en nu nog werkend zijn.

>

> Daarnaast zijn er 3 vooruitstrevende droptargets gebruikt in

> dit ontwerp. Niet naast elkaar geplaatst notabene!!!. Dit in

> combinatie met een multi-colour playfield en 3-ball spel! Het

> ontwerp door Art Stenholm mag er wezen. Daar komt bij dat Art

> kort na het in productie gaan van deze kast overleden is. Art

> Stenholm en Norm Clark (mede-vormgever) zaten samen in de

> auto die nabij de Williams-fabriek is verongelukt.

>

> Dus kopen deze kast slechts 1800 euro.

>

> Trouwens: maar weinig kasten hebben 4 popbumpers en een zo

> leuk uitgekeind ontwerp van de talentvolle en te vroeg

> overleden ontwerpers.

>

> Indien de backglass in de linkerbeneden-onderhoek een kleine

> baby-bever afbeelding heeft met de initialen B.E. daaronder

> ben je helemaal binnen. Die kasten zijn een veelvoud waard

> van 1800 euro.

>

> Kopen kopen kopen.

>

> Michel

• frans

nou… de meeste oude meesters zijn al overleden, of zitten op het randje van … maar dat wil nog niet zeggen dat die dingen zo prijzen gaan krijgen;

jammer genoeg weerspiegelen wij het kleine nederland en belgie aan de grootheidswaanzinprijzen (woord voor scrabble?) van amerika…

alhoewel ik mijn twijfels heb dat die kast daar ook dit bedrag gaat opbrengen…

trouwens michel, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt voor die afbeelding…

zal straks eens op mijn eager beaver gaan kijken; (ja… ik heb er ook eentje… hier, via marktplaats… 250 euro)

maar in ieder geval… het is niet aan mij besteed om hier zulke bedragen voor neer te tellen, maar wie weet… misschien de ‘happy few’ die dit kunnen opbrengen…

kopen kopen kopen haha