College Queens

• niko

Al maanden speur ik websites af, op zoek naar een schema van een Gottlieb “College Queens” (1969).

Noodkreten in de Spinner of Magische Machines zijn onbeantwoord gebleven. Oproepen in de Amerikaanse nieuwsgroep zijn ook op niks uitgelopen. En de medebezitters van deze kast, die ik bereikt heb, hebben geen van allen een schema.

Niet ik hiermee nu zielig wil overkomen, maar heeft iemand een kennis, die een vriend heeft, wiens buurvrouw zo'n kast weet te staan, waar het schema nog in/bijzit?

De “college Queens” heeft redelijk unieke ‘Vari-targets’ en daarin schuilt mijn storing.

Bedankt voor het meedenken.

Niko

• Frits

hai

Misschien een tip:

Het speelautomaten archief van Klaas Boomsma,

Leon Borré,heeft ooit eens vermeld dat hij veel manuals en schema,s heeft.

• andre

Je kunt ook Wizard ein Bunschoten bellen. Die hebben veel schema's. Je zult er echter wel voor moeten betalen.

Als Wizard niets heeft moet je bestellen bij For Amusement Only in de Verenigde Staten. Die hebben bijna alles op het gebied van schema's en instuctieboeken.

Binnen een paar dagen heb je dan het schema in huis.

• Ronald Blom

De vari targets zijn ook in andere e.m. kasten van Gottlieb gebruikt.

Wat ik op ipdb heb gezien zijn het standaard scoring functies (scores).

Ik heb van de Big Indian nog een compleet schema liggen, ik zal eens kijken of dat een beetje duidelijk is.

Je leest er nog van.

• niko

Tot zover alvast bedankt voor het meedenken.

Alleen heb ik de gesuggereerde kanalen al bevaren.

Helaas pindakaas.

Niko

• niko

Ronald, …..ik weet niet of de opzet van dit vari-targetsysteem in de loop van de jaren (5 jaar, om precies te zijn) veel veranderd is.

Maar misschien kun jij op jouw schema zien, waardoor de relais (onder het speelveld) van die vari-targets geactiveerd worden, zodat het target weer re-set.

Dit moet bij het begin van een spel (bal?) een keertje gebeuren.

Maar zodra ik een spel speel blijven deze 2 relais continu geactiveerd en blijft het target dus níet naar achteren staan, indien het geraakt wordt.

En erg goed voor deze relais is dit natuurlijk ook niet.

Bedankt voor de moeite.

Niko

• Ronald Blom

Ik ga voor je kijken.

• ed

Leon (flipper-Pinball-fan.be) heeft wel schema's van Airport, dat is de 2 player uitvoering van College Queens, lijkt me dat de techniek verder hetzelfde is

m vr gr

Edwin

• patrick

ik heb hier nog wel een schema van een big indian,d'r zit ook zo'n varitarget in,maar of de schakeling hetzelfde is,weet ik niet.

• niko

Edwin, ik heb al eens de inhoudsopgave van de CD-roms van Leon doorgekeken m.b.t. een schema van de “College Queens”.

Die ene staat er niet op, hoewel 100-den andere schema's wél door hem aangeleverd worden.

Maar met jouw tip van “Airport” zal ik hem vragen, of ik daar via hem aan kan komen.

De werking van het spel is voor een 2- en een 4-speler identiek.

Niko