flashers shadow

• Joost

Hallo Allemaal

Ik heb een dilemma met de shadow kast.

Sinds kort doen de flashers (allemaal) het niet meer.

Na puzzellen kwam ik erachter dat zekering F111 naar zijn vaantjes was.

Hier een nieuwe in gezet maar deze knal er elke keer uit.

Moet ik alle lampjes eerst vernieuwen of wat..???

Wie kan me helpen

• Hans (Flipperwinkel.NL)

op zoek naar de kortsluiting die de zekering doet doorslaan

ook 1 van de lampen kan dat doen.

alles er uit en dan 1 voor 1 terugzetten

• Joost

Yo Hans,

bedankt voor jouw snelle reactie, die van mij is een stuk trager. Een eerste weekje in het nieuwe jaar, weer vroeg op, altijd ff wennen. Over de kortsluiting, ik heb zoals jij had voorgesteld alle lampjes (flashers) eruit gehaald, nieuwe zekering erin gezet en weer aangezet. Weer werd er een foto genomen van me, kortom hij brandde weer door. Al zoekend over internet gevonden dat de brug br4 dit probleem ook kan veroorzaken, wat denk je, zal ik die gewoon bij jouw bestellen en heb ik dan geen problemen meer of zeg je ; meet eerst ??? en dan …. kortom … help

groetjes Joost

• max

dus heb je ergens een sluiting in de bedrading zitten

of er ligt een fitting tegen een andere fitting aan waardoor je sluiting hebt

check dus eerst eens alles onder het speelveld (of alle draden vrij zijn, de fittingen vrij zijn)

voor dat je dingen gaat vervangen op je printen >

het ligt er aan welke zekering er doorslaat

als de flasher zekering (middenop) doorslaat zit de fout na de gelijkrichter en heeft vervangen geen zin.

als 1 van de rechterzekeringen (ingangen) doorslaat kan er idd een fout zitten in het voedingsgedeelte.

• joost

Bedankt voor de reactie, maar ik weet het ff niet meer. Voor alle duidelijkheid het is de zekering f111 (5ampere) de bovenste van de 4 aan de rechterkant. Ook heb ik naar het schema van de flashers gekeken en daaruit bleek dat de stekker j106 en j107 voor de stroom van de flashers zorgen. Toen ik ook deze eruit haalde brandde alsnog de zekering door. Kan je hier iets meer mee?

groeten joost

ps. Max ook bedankt

Yep,

het is vrij zeker een gelijkrichter (brugcel) of een van de grote elko's.

• joost

Bedankt. ik ga aan de slag en ik laat je weten hoe of wat.