geluid subwoofer cabinet probleem

• marco

Hallo allemaal…

Ik ben in het bezit van een scared stiff kast en heb problemen met het

geluid van de subwoofer (cabinetspeaker) ,daar komt (vanaf het moment dat ik de kast heb ,dus weet niet of dat zo hoort…) een verschrikkelijk belabberd en zacht geluid uit. Nu blijkt dat de speaker en bedrading goed is ,dus het probleem moet zich op de geluidskaart bevinden.

Wie kent dit euvel en kan mij helpen

gegroet

Marco

• Robert

Het is een subwoofer he daar komt geen geluid uit dat is voor de bas dus geen speaker ofzo dat snapt u? :)

• max

ja maar een subwoofer hoort toch wel te degelijk te bassen

tenminste die van mij in de jurassic park maakt een behoorlijke pokkeherrie :-)

• Robert

Hallo,

Heeft u er een andere ingezet die van mij hoor je wel maar is niet zo extreem ofzo het is ook maar 14 watt dus…

Volgens mij is dat ook standaard :)

Robert

• max

ik denk dat jou subwoofer gewoon defect is

probeer er anders eens eentje uit een andere kast

let wel op dat het wattage en ohm het zelfde blijft

en ja speakers kunnen kapot

ik heb er zelf idd een andere ingeplaatst(subwoofer en speakers), en er zit ook een spoel tussen waardoor de subwoofer alleen de tonen doorlaat waar hij voor gemaakt is

en zo klinkt het allemaal een stuk lekkerder

• Webmaster www.fruity.nl

Kijk even of de 2 stekkers in de kopkast niet omgedraaid zitten (die van het cabinet en het speakerpanel). Hoe klinkt het geluid uit de frontspeakers? Zit daar soms een soort van statisch geluid in?

• Robert

zeg max heb jij ook een versterker enzo erin gedaan ik wil zelf een dikke grotere box in zetten maar weet allemaal niet hoe het moet :)

Het is toch gewoon 12v?

• max

als je niet weet hoe het werkt moet je er niet aankomen

de subwoofer onder in de kast kan je alleen vervangen door eentje met dezelfde ohm en het aantall watt

anders heb je kans dat je de boel kapot maakt op de print

kijk anders hier eens

http://www.decoratorsupply.com/pinball/Products/Speaker_Products/subwoofers/subwoofers.htm

• Jumper

Max,

Wil je het ons niet uitleggen hoe je nieuwe speakers die je hier kunt krijgen moet plaatsen? Het is zo onnozel om speakers uit de States te laten komen als je ze hier overal ook kunt vinden. Of is het te ingewikkeld om neer te schrijven?

Bedankt

• RobW

Het komt wel eens voor dat de eindversterkertjes op het AV board defect raken.

De speaker geeft dan heel veel vervorming weer (kraakt ontzettend).

Oplossing is het eindversterkertje vervangen (TDA2030).

Of dat bij jouw kast zo is kan ik natuurlijk niet inschatten zonder het gehoord te hebben, maar de kans is groot, ik heb het al een paar keer bij de hand gehad.

NB: ik las in deze thread diverse onzin over luidsprekers (over voltages, wattages..).

Als je er niets vanaf weet, schrijf dat er dan bij of post het helemaal niet. Nu is er de kans dat iemand het voor waarheid aanneemt.

Just my $0.02