geluid subwoofer cabinet probleem

• Marco

Hallo Rob

het verhaal wat jij vertelt klinkt heel aannemelijk omdat ik de speaker/bedrading gecheckt hebt en daar het probleem niet in zit

kopkast speakers geven echter wel fatsoenlijk geluid, uit de subwoofer komt gewoon een heel zacht vervormt geluid .

Dat eindversterkertje waar je het over hebt dient alleen voor de subwoofer neem ik aan? (geluid kopkast goed..)

groets

Marco

• RobW

Ja, de cabinetspeaker en de kopkastspeakers hebben ieder hun eigen versterkertje.

Op de printplaat kun je deze herkennen aan de zwarte koelribben, ze zien er uit als een transistor maar dan met 5 aansluitpoten: U5 en U6 (kijk op het schema welke voor de cabinetspeaker is).

Hier nog een andere suggestie.

Ik geloof er niet aan maar het kost niets om het op te volgen (als je netjes kan désolderen):

"Static & Scratchy/Tinny Sound on Early WPC-95 Games.

Early WPC-95 games (Scared Stiff for example) have two capacitors installed at locations C47 and C51 on the A/V board. These two capacitors are located between chips U5/U6, and near connectors J505/J504. With later WPC-95 games, these two capacitors were *removed*. If an early WPC-95 game has some static noise or just thin tinny scratchy sound, a good first step is to completely remove these two capacitors. It doesn't cost anything to remove them, and often provides a solution to the static".

Zie

http://marvin3m.com/wpc/index3.htm#sound

NB: wees voorzichtig als je gaat solderen, de printsporen zijn snel beschadigd.

• Marco

Oka bedankt Rob

die tip heb ik in het verleden toegepast om de statische ruis te onderdrukken

maar dat heeft niets opgeleverd.

Het subwoofergeluidprobleem zat er toen al in maar niets mee gedaan toen.

Aangezien ik nu mijn kasten aan het opknappen ben dacht ik dit gelijk mee te nemen.

Ik ga mket je tip aan de slag,bedankt

• Webmaster www.fruity.nl

Waarom het board eruit halen en de condensators lossolderen? 1 kant van de condensator doorknippen en opzij buigen kan ook :)

• max

hey jumper

het gaat er niet om dat je geen speakers erin kunt stoppen die je zo overal kunt halen

mits je natuurlijk de ohms en wattage in de gaten houd

maar het is meer dat je de boel niet sloopt als je niet weet wat je doet

en er zijn nog zat mogelijkheden om je geluid op te schroeven, met bijvoorbeeld autoversterkers en andere speakers

maar daar kan je zat info over vinden via google

• Marco

bedankt………………vertelt ie me nu pas ……………….