Tales From The Crypt

• martijn

Wie weet er een oplossing voor het probleem van mijn data east kast ?

Van de 1 op de andere dag werken de flippers en de sling shots en de popbumpers niet meer. Voedingen zijn in orde en kast start gewoon op. alle zekering houders en zekeringen zijn goed. Wie heeft een sugggestie?

• Robert

Alles doorlopen kijken als er ergens misschien een kortsluiting onstaat.

• cudabee

Heb je al gemeten of gewoon gekeken?

Zekeringen lijken soms goed maar kunnen toch stuk zijn.

Het klinkt toch echt als een defecte zekering.

Kan ook zijn dat de spanning onderbroken is bij het gelddeurtje.

Daar zit vaak een schakelaar op die de spoelenspanning verbreekt als je het deurtje opendoet.

Succes,

Arthur.

• max

dus even meten met een multimeter om te kijken of de zekeringen echt goed zijn

verder zou het ook het deurschakelaartje kunnen zijn idd

• Webmaster www.fruity.nl

Een deurschakelaar op een Data East kast? Dat ben ik nog nooit tegengekomen. Er zit wel een schakelaar in de deur, maar dat is de memory protect switch.

Heeft niets met deze storing te maken… Meet de zekeringen, als die goed zijn meet dan de linker bruggelijkrichter door die links onderin in de kopkast zit.

• max

hmmm haal ik nu weer kasten door elkaar dan

is alleen bally en williams van die schakelaar voorzien

• hans

Er zit wel een deurschakelaar op de tales.

Op die van mij tenminste wel. En lijkt me toch echt wel origeneel.

kijk ook eens op het flipperbordje onderin het kabinet zitten ook zekeringen

• cudabee

Nee,Gottlieb had ook zo'n verbreek schakelaar en Stern en Sega ook.

Alleen Data East idd niet,stom even vergeten.

Arthur.

• martijn

De flippers werken weer (flipperrelais op cpu defect) Alleen de slingshots en de popbumper niet. Deze worden aangestuurd vanaf conn. 19 van de cpu. Als je 1 van de aders aan de ground legt dan wordt de desbetreffende spoel geactiveerd , dus bedrading en voeding in orde. Waarom worden de uitgangen niet laag ? De ingangen van deze spoelen zijn o.k. want score loopt op. Wie weet raad ?

• Richard

Zijn dat geen special solenoids? Hmmmmm en het flipperrelais was stuk??? Maar die worden door hetzelfde circuitje aangestuurd.

De kast kan dan de solenoids disablen als de kast op tilt moet ofzo. Dan werken de flippers en alle solenoids niet meer. Maar special solenoids worden niet vanuit de cpu aangestuurd. De spoel wordt via een electronisch circuitje aangestuurd, en separaat krijgt de CPU een signaaltje dat er punten opgeteld moeten worden.

Heb je de schema's: de aansturing van het flipperrelais en de aansturing van die solenoids komen samen bij een IC'tje. Daar zal je moeten zoeken denk ik.