Vaste cijfers op 3 displays van mijn Gottlieb system80

• Oli4

Hallo,

Ik heb een Time Line van Gottlieb (Serie 80). Onlangs, toen ik aan het spelen was, toonde alle drie displays Bonus, Credit and Ball in play ineens het getal 11. Dit getal blijft permanent aanwezig, als een soort achtergrond als het ware, maar de displays doen het verder goed en tonen wél het juiste aantal bonuspunten, credits en ball in play. Echter, doordat dit 11 op de achtergrond aanwezig blijft, krijgen sommige getallen extra streepjes. Een 2 wordt een gespiegelde 6, een 5 wordt een 9, een 6 wordt een 8. Dus als ik 6 bonuspunten heb gescoord, toont het display 18, maar bij het verliezen van de bal, worden er wel 6 bonuspunten afgeteld. Het is niet heel erg storend, maar zo hoort het gewoon niet.

Alle drie displays zijn op hetzelfde punt van de CPU aangesloten, dus ik neem aan dat daar ligt het probleem. Weet iemand welke component(en) van de CPU de boosdoener is(zijn), en wat de oplossing hiervoor is?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Oli4

• leon

Het kan dat één der display dit euvel veroorzaakt en de andere “mee sleurt” dus eerst even één voor één aanschakelen, en kijken of ze het afzonderlijk ook slecht doen.