Roll over switch.

• wim

Halloha,mijn MM heeft geen foutmeldingen, maar de rechter en linker top lane roll over switchen fungeren pas als de kast ongeveer een half tot een uur aanstaat, weet iemand wat hier aan het handje is.

B.V.D.

• cudabee

volgens mij waren de switchen die Bally/Williams gebruikte gedurende de laatste paar jaar ,van een slechtere kwaliteit dan eerdere jaren.

Sommige begaven het al in de eerste paar weken.

Ik heb er heel veel problemen mee gehad.

Ik denk dat je ze moet vervangen door nieuwe,om van het probleem af te komen,

Arthur.

• Hans (Flipperwinkel.NL)

van slechtere kwaliteit?

Euhm……….

Zeg maar gewoon zo rot als een mispel.

In mijn eigen RFM waren meer switches kapot dan heel, ik heb ze allemaal vervangen………….

………..door 10 jaar oude switches uit een gesloopte DemoMan.

**DIE** doen het wel.

PS,

De demoman was echt niet meer te redden, hij is zachtjes ingeslapen na een flinke verdovende dreun met een voorhamer en heeft zijn organen gedoneerd aan zeer veel andere kasten.

• wim

Op de nieuwe switchen zitten geen weerstandjes gesoldeerd, moet ik die van de oude switchen demonteren?

Of nieuwe bestellen maar welke?

• Richard

Misschien kun je ergens een demoman op de kop tikken. Enige wat je dan nog nodig hebt is een voorhamer…… :-)

• patrick

zijn diode's type 1n4001,4004,4007,maakt niet uit welke je gebruikt het ziin geen weerstanden,zolas je aangaf

diode's,niet demonteren,gewoon nieuwe gebruiken,kosten 5 cent per stuk

• wim

Ik ben geen monteur, maar ik ga het proberen, wat die voorhamer betreft (welke ik in de schuur heb staan) kan nog altijd van pas komen als het helemaal niet gaat lukken,astalaviesta.

• margret

Wat voor functie hebben die diode's eigenlijk?

• Richard

De contactjes zitten in een matrix (8 rijen en 8 kolommen), en de contactjes zitten dus doorverbonden. Een diode zorgt er voor dat de stroom maar 1 kant op kan, en zo weet de kast welke switch welke is.