Op zoek naar 2e hands flipperkast

• Richy

Beste Forumleden,

Ik ben een zoektocht begonnen naar een 2e hands flipperkast.

Aangezien ik ongetwijfeld iets minder bekend ben binnen de wondere wereld van de flipperkast, wil ik vragen wát de beste adressen (voorkeur voor de Randstad, maar in ieder geval NL) zijn voor 2e hands kasten.

In eerste instantie ben ik op zoek naar The Adams Family; in ieder geval geen nostalgische machines.

Hoop dat jullie me iets op weg kunnen helpen!

Bij voorbaat dank!

Richy

• Michel

Richy

volgens mij kun je het beste bij een winkel/handelaar kopen. Daar betaal je wat meer maar je kunt dan ook een goede kast verwachten en nog wat service.

De Flipperwinkel in Arnhem of Silverball in DenBosch (en andere natuurlijk) om er een paar te noemen.

Je hoeft dan zelf minder te doen.

Vind je het leuk om te knutselen ga dan naar de marktplaats en koop daar wat. Daar worden ook goede kasten aangeboden maar ook afgeragde ballenbakken die je zelf zult moeten opknappen.

Het is net wat je leuk vindt en kunt natuurlijk.

Kwaliteit kost geld.

Michel

• Richy

Beste Michel,

Dank voor je (snelle) reactie!

Ik ga zéker voor kwaliteit en bij voorkeur tegen een redelijke prijs. Maar de slogan ‘goedkoop = duurkoop’ zegt voldoende!

Zijn er dat je weet ook winkels meer richting Amsterdam, Utrecht?!

groeten,

richy

• frits

misschien is topshop automaten in Beverwijk wat voor je voor de betere flipper,kijk op hun website topshop-automaten.nl — goede service!

• Richy

Top, beverwijk is inderdaad interessant…! Ga ik zeker eens kijken!

Zoals al gezegd, ik ben op zoek naar een Adams Family kast. Zij hebben er één voor 1850,00 euro. Is dat een redelijke prijs? Zijn in het algemeen flipperkasten waardevast?

dank…

groeten,

een leek doch liefhebber… ;)

• Marijke

Strak bedrag.

Maar anderzijds je hebt garantie.

Laat je goed informeren waar je op moet letten bij aanschaf van bijv. nu een TAF.

Groet

Marijke

• Webmaster www.fruity.nl

Richy,

Je kan ook eens bij mij thuis kijken. Ik ben geen handelaar, maar puur hobbiest.

Kijk voor mijn flipperkasten op:

http://www.fruity.nl/modules.php?set_albumName=album36&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

De prijzen die ik vraag liggen een flink stuk onder de handelaarsprijzen. Ik geef geen garantie, maar heb wel kasten in topstaat, zonder krassen of beschadigingen. Per kast is er gemiddeld zo'n 40 uur werk in gegaan. Iets waar een handelaar nooit tegenop kan omdat deze zijn kosten er weer graag uit wil hebben.

Geloof me, je kan beter je kasten bij iemand kopen die een perfectionist is en alles zo mooi en goed mogelijk wil maken. Iemand die gewoon tijd heeft hiervoor.

Mijn ervaringen met handelaren zijn veelal slechter dan een vertrouwd persoon op marktplaats..

Op zoek naar de hobbiesten dus! en je bent hier altijd welkom in Almere om eens te spelen en te kijken (mail me even)

Voor 700 Euro heb je al een kast in topstaat!

• Richy

Dank voor alle wijze woorden en advies…!

Ik merk al dat ik me maar eens moet gaan verdiepen in deze materie alvorens ik mogelijk een welbekende en ongewenste kat in de zak koop!

Ik krijg momenteel wat aanbiedingen links en rechts voor een kast, maar het is opvallend om te zien hoe groot de prijsverschillen zijn!! En allen beweren een ‘perfect werkende’ kast te hebben staan. Tsja… Dan zou het in theorie (!!) simpel zijn: de goedkoopste, maar dat zou wel eens een té naieve opvatting kunnen zijn….

Las net ook wat over geluidsoverlast… ook noooooit over nagedacht… ;)

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Sorry,

De Flipperwinkel verkoopt onderdelen, repareeert en helpt maar heeft zelden of nooit een flipperkast in de verkoop.