Hallo,
heb net een Dot-matrix flipperkast gekocht en na de eerste dag deed het volgende probleem zich voor. Na een spelletje gespeeld te hebben liet ik de kast opstaan. Na ongeveer een tiental minuutjes wilde ik een nieuw spelletje beginnen, maar groot was mijn verbazing toen ik de dot-matrix zag. De annimaties waren helemaal niet meer zichtbaar en de tekst was ook niet meer leesbaar …in de plaats daarvan een heleboel opgelichte puntjes die een beetje willekeurig over het scherm leken te dansen … het leek alsof het beeld helemaal trilde en de dots gewoon willekeurig door elkaar oplichtten. Volop in paniek kast afgezet, weer opgezet, maar het probleem bleef zich voordoen. Kopkast opengemaakt en terwijl de kast aanstond de stekker van het display op de print losgemaakt (beeld viel toen helemaal uit), stekker terug ingestoken op de printplaat en ik had toen weer een normaal beeld. Met angst speelde ik een volgende spelletje en na die eerste game deed zich precies hetzelfde probleem voor. Opnieuw stekker op print losgemaakt, alsook de stekker op de dotmatrix zelf … beide weer ingestoken, eens over de print wat stof weggeblazen, en toen deed hij het weer … ondertussen heb ik een tiental spelletjes gespeeld en heeft het probleem zich niet meer voorgedaan, ook niet toen ik de kast een half uurtje heb laten opstaan zonder ermee te spelen. Hopelijk is het probleem hiermee voorgoed voorbij. Kent iemand de oorzaak van wat er gebeurde? Hoop dat iemand me zal kunnen helpen of geruststellen.
mvg Tony