Algemeen vraagje :)

• Robert

hay,

Even een algemeen vraagje:

Toen wij mijn kast naar boven tilden kwamen wij tot de conclussie dat zo'n ding echt heel zwaar was! en ook nog eens onhanding tillen (groot en smalle trappen)

wat doen jullie? halen jullie het hele speelveld eruit of gewoon poten eraf backbox naar beneden en tillen?(laatste heb ik gedaan)

maarja hij moet ooit weer naar beneden!

Robert

• Richard

Ik haal vaak het speelveld er uit en de kop er af omdat dit scheelt in het gewicht.

Het gewicht werkt ook tegen je waardoor je gemakkelijk beschadigingen krijgt aan je trap, leuning, oid.

Maar het is wel veel werk.

• Webmaster www.fruity.nl

Als je even zoekt op dit forum kan je lezen dat ik al eens een uitgebreide beschrijving hierop heb gegeven. Sorry, maar ik vind het zonde van de moeite om dat nog eens te doen!

• Webmaster www.fruity.nl

Het gemak dient de mens:

FF opgezocht voor je:

Ik haal ze zelf bij de verkoper al uit elkaar. Anders past het niet in mijn auto.

Stekkers kopkast losmaken (ik volg de kabels vanuit de kabelboom en maak ze dan stuk voor stuk los met nummering, niet in het wilde weg kabels lostrekken want niet alle kabels lopen naar het speelveld toe), 2 kabelbundels in het kabinet terugstoppen. Kopkast losmaken. Veel kasten heb achterin het kabinet ook nog een stuk of 5 stekkers die losmoeten (zijn de kabinetbedrading stekkers). Speelveld eruit tillen met de bekabeling er aan vast.

“Leeg” kabinet naar boven, glasplaat, speelveld en de kopkast. Is gelijk een mooi moment om alles even goed schoon te maken en uit te zuigen.

Het kabinet zet ik rechtop op de trap en til deze trede voor trede omhoog, zo kan hij ook mooi meedraaien met de draaiing van de trap.

Kijk heel goed uit bij het lostrekken van stekkers! Vooral de GI (General Illumination) stekkers zijn vaak vastgebakken aan de print en voor je het weet trek je de hele zooi stuk. Wel gelijk een mooi moment om er nieuwe connectoren en stekkers op de solderen

• richard

Hoi Robert

Ik heb mijn drie kasten ook helemaal gestript dus poten ,kopkast, ruit en speelveld apart naar de zolder en daarna weer alles in elkaar zetten

Heb de stekkers allemaal genummerd en voor de zekerheid nog een paar foto"s gemaakt van de stekkers op de print

Was binnen een paar uurtjes gedaan als ik ze in het geheel naar boven had moeten sjouwen was dat niet gelukt ivm krappe trap en de draai ervan

• Michel

precies zo doe ik het ook!

trede voor trede.

nog een opmerking:

ik haal de voeding er ook uit

Waarom? omdat het kabinet kwetsbaar is (multiplex of spaanplaat)

Het is een kleine moeite toch? 15 minuten extra werk

en hij staat onbeschadigd op zolder (op rubbers, foam etc vanwege geluidsoverlast)

suc6