Trunk Tom - afgebroken bedrading

• Johan

Amai mannen, wat een discussie heb ik door mijn onwetendheid teweeggebracht ivm de hoogspanning :) Even een ander vraagje. Had problemen met de trunk in mijn nieuw gekochte TOM. Heb even onder het speelveld gekeken en jawel de bedrading die naar het binnenste van de trunk loopt (bedrading van twee stekkertjes) is volledig afgebroken. Kan dit zo maar of is er iets ergs aan de hand? Het betekent natuurlijk wel dat ik de bedrading moet herstellen waarvoor ik waarschijnlijk de hele trunk uit elkaar zal moeten halen. Liefst van al zou ik een bedrading in zijn geheel willen (dus niet zo maar even de afgebroken draden aan elkaar solderen). Weet iemand waar ik de bewuste twee stekkertjes kan vinden met een voldoende lange bedrading om het geheel in één stuk hersteld te krijgen? Kan men die stekkertjes kopen? of is er een manier om de oude stekkertjes te herbruiken met een nieuwe bedrading erop? Misschien is dit een zeer domme vraag … sorry dan voor de doorwinterde knutselaars … maar hoop echt wel van jullie te kunnen leren … Dank in ieder geval voor het posten van reacties!

• max

meestal betekent als je problemen hebt met je trunk bedrading, dat er meedere dingen de oorzaak van zijn

bijv slechte opto's

defecte motor of gearbox

problemen met de software

dus niet alleen het vervangen van de bedrading, het zou kunnen dat het probleem zich naar korte tijd weer voor doet

dus probeer de oorzaak op te sporen, van je defecte trunk

• Johan

Wat raad je aan te doen? Hoe kan ik die verschillende dingen testen? De opto's sluiten en openen in ieder geval in het testmenu. Bij het opstarten geeft de kast wel een trunk motor error, maar dit zal wel normaal zijn neem ik aan vermits de bedrading volledig afgebroken is?

• max

tja ik zou zelf de bedrading eerst netjes solderen met een stukje krimpkous er om heen

een dan gaan testen

daarna kan je altijd nog de bedrading vervangen voor nieuwe

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Interessant idee, opto's die defect raken doordat het kabelboompje is gebroken.

Kortom, vergeet het hele verhaal, zet er een hele nieuwe kabelboom in en het probleem is voor lange tijd opgelost.

Gewoon zelf maken, de originele connectortjes zijn hier wel leverbaar

• max

bij sommige trunks breken de draden ook hans, omdat hij veels te ver door draait (door een defecte opto)

zelfs een keer een kabel helemaal kapot gedraaid in een trunk zien zitten

dus het kan wel

• richard

De bedrading kapot door de software vindt ik persoonlijk weer wat leuker

• max

is ook een leuke

heb ik zelf nog niet meegemaakt

• Johan

Hans,

hoe kan ik die originele connectortjes bij jou bestellen?

mvg

• richard

Lijkt mij ook heel onwaarschijlijk dat door een fout in de software zoals jij zegt max de bedrading kapot gaat? Maar heb jij toevallig ook geen 2 a 3 euro betaald voor een 89 flasher ? Dus vertel niet van die dingen die nergens opslaan je helpt iemand er echt niet mee door allemaal sterke verhalen te gaan ophangen

Als je iets zeker weet dan breng het naar voren daar heeft iemand die een probleem met een kast heeft het meeste aan,en niet aan onzin verhalen!