Diamond plate

• Rob

Diamond plate wat wil dat zeggen ? Is de flipperkast dan ook meer waard ? Weet momenteel een Diner staan . Is er nog verschil in het speelveld met een gewone diner of diamond plate ? Welke is meer waard en hoeveel ongeveer ?? Wie heeft er antwoorden voor mij ?????????

Met vriendelijke groeten Rob

• Aeneas

Diamondplate is een beschermlaag die vanaf begin jaren 90 is gebruikt, in de praktijk heeft elke dot-matrix kast het. DP speelvelden vertonen in verhouding tot de oudere speelvelden minder snel slijtage.

Sommige kasten (Diner, Funhouse, Bride Of Pinbot, ..) hadden het ook al maar dat was als test. De oplage was hiervan heel laag (enkele 100'en exemplaren).

De staat is het belangrijkste, een versleten DP kast is niet meer waard dan een versleten gewone. Maar de kans is groter dat die Diner DP een quasi perfect speelveld heeft en ja dan is hij meer waard. Hoeveel meer hangt af van wat de gek ervoor wil geven :-)

• Rob

Bedankt voor de info Aeneas . De kast die ik weet te staan daarvan doet het display het niet en je kunt er momenteel niet op flipperen . De prijs die ze moeten hebben is 450 euro . Is dat deze kast waard in deze toestand ? Het is wel een diamond plate . Heb zelf nog een gewone diner . Dus van 2 een maken zou ik kunnen laten doen . Wat is wijsheid ????????? Daarna zou ik dan een diner willen verkopen .

Met vriendelijke groet Rob

• Aeneas

tsja, zoals ik zeg, de staat van het speelveld is het allerbelangrijkst

als dat echt nog netjes is, mooi blinkt en niks van slijtage plekken heeft dan kan het interessant zijn om de speelvelden om te wisselen (voora als dat van jouw kast niet zo mooi is)

is jouw speelveld daarentegen ook nog zo goed als perfect dan heeft het weinig nut waarschijnlijk