Vraagje...

• Robert

Hay,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een Twilight zone en die heb ik gevonden 5 zelfs! :)

Ik heb een tijdje met die man gemailt en gebeld, klinkt wel goed maar ik ga mijn eigen flipperkast inruilen (NoFear dangerous sports) en dan moet ik 550,- bijbetalen.

ik wou vragen als dat redelijk is.

Als ik hem weer doodzal verkopen hoef ik er ook al weer geen winst op te hebben maar moet wel ongeveer het zelfde terug hebben ik weet dat een Goede twilight zone rond de 1300,- euro ligt dus ik krijg 750,- voor mijn flipperkast terug.

Ik ga zaterdag morgen naar die man toe en dan heeft hij 5 Twilight Zone's daar staan om ze allemaal even te bespellen en de beste mag ik kiezen,

dan spreek ik met hem af waneer hij hem kan brengen en die van mij meenemen.

Dus hij brengt hem ook nog!!!

Bvd

Robert

• Hans (Flipperwinkel.NL)

Neem een TZ kenner mee……

TZ is een van de meest complexe kasten die er is en er kan van alles aan kapot zijn. Ook is TZ gevoelig voor verkleuren van het cabinet.

• Robert

Tja waar vindt ik die! :)

ze zijn niet nieuw uit doos ofzo als die maar goed speelt en er goed tot redelijk uitziet vindt ik dat voldoende :)

Waar moet ik voraal op letten dan hans?

Verbrande connectoren goed Dm geen slijtage of speelveld dus moet een mooi en glad speelveld zijn powerball verkleuringen (Jij verder :P)

Robert

• flipper

Waar je zeker moet naar kijken is of de clock het behoorlijk doet wat ie moet doen (slechte opto's meestal deze van 12 u.)

Dan heb je nog de de vier of indien geplaatsd “de vijfde” magneten het nog doen en deze daadwerkelijk de bal tegen houden.

Dan heb je nog the gumballmachine deze ook maar laten uittesten en zoals je al hebt vermeld : of de powerball aanwezig is.Dan heb je nog de sensor bij de ballthroug deze is meestal ook slecht afgesteld ofwel de proximysensor is stuk “slechte tda 041”(verkrijgbaar bij Hans) en zal wel nog een paar details vergeten zijn maar deze zullen wel dadelijk aangevuld worden denk ik…………

• Hans (Flipperwinkel.NL)

flipper schreef:

>

> Waar je zeker moet naar kijken is of de clock het behoorlijk

> doet wat ie moet doen (slechte opto's meestal deze van 12 u.)

Makkelijke reparatie als niet eerst iemand al eerder heeft “gerepareerd”

Wel naar de behuizing kijken…

Vol gaten geboord, schroeven weg of vervangen?

Dan is er dus in gerotzooid.

> Dan heb je nog de de vier of indien geplaatsd “de vijfde”

> magneten het nog doen en deze daadwerkelijk de bal tegen

> houden.

Zelden kapot, wel kijken of het minispeelveld niet is gescheurd boven de magneten door oververhitting.

Na aankoop meteen extra zekeringen aanbrengen, zie de Shoot 'M Again website.

> Dan heb je nog the gumballmachine deze ook maar laten uittesten

Zelden kapot en veel onderdelen zijn leverbaar.

Probeer niet met de hand het knopje te draaien…..

> en zoals je al hebt vermeld : of de powerball aanwezig is.

Gratis laten tumbelen bij de flipperwinkel (duurt een heel weekend)

>Dan heb je nog de sensor bij de ballthroug deze is meestal ook slecht afgesteld ofwel de proximysensor is stuk “slechte tda 041”(verkrijgbaar bij Hans)

Afstelling niet…de fout zit eigenlijk altijd in de stekkertjes.

De TDA 0141 heb ik inderdaad als enige in Europa op voorraad

(zoals zoveel volslagen onmogelijke elektronisch onderdeeltjes)

> een paar details vergeten zijn maar deze zullen wel dadelijk

> aangevuld worden denk ik…………

Nee, redelijk kompleet.

Kijken of er aan de dotmatrixcontroller is gesoldeerd (zenerdiode D2)

Zoja…..dan is het display opgefokt.

TIP, als je ‘t display niet vertrouwd dan wissel je ’m om met die van je ouwe kast.

Als de verkoper daar ernstige problemen mee heeft dan zit er een luchtje aan.

• Robert

He flipper en hans bedankt voor de informatie…

wat bedoel je hiermee:

Kijken of er aan de dotmatrixcontroller is gesoldeerd (zenerdiode D2)

Zoja…..dan is het display opgefokt.

TIP, als je ‘t display niet vertrouwd dan wissel je ’m om met die van je ouwe kast.

Als de verkoper daar ernstige problemen mee heeft dan zit er een luchtje aan.

Dm display maar de controle?

Zoals je alwel merkt ik weet niet alles van een Twilight zone maar ik ga hem wel even grondig doorzoeken op dingen waarmee geklooit is…

is het handig om de hele backbox over hoop te halen?

Robert

• max

die zenerdiode d2 zorgt ervoor dat de spanning ipv 62volt naar de 90 volt wordt opgekrikt

zo kan je dus oude dotmatrixen die eigenlijk helemaal op zijn, een nieuw leven in blazen voor een paar maanden

dat is een beetje het verhaal

• Robert

Oh dankje max…

Hoe kan ik dat zien dan? als er andere draadjes ofzo aan het DM bestigd zijn?

Robert

• max

staat al beschreven waar zener diode D2 zich bevindt

dus even goed lezen bij de 2e reactie van hans

• RobW

"Kijken of er aan de dotmatrixcontroller is gesoldeerd (zenerdiode D2)

Zoja…..dan is het display opgefokt".

Zenerdiode D2 heeft daar niets mee te maken.

TZ is geen WPC-95 systeem.